کلید‌های مجازی که مانع شیوع کرونا می‌شوند

یک شرکت استارت‌آپ چینی برای جلوگیری از شیوع بیشتر ویروس کرونا کلید‌های مجازی اختراع کرده که افراد بتوانند بدون تماس با کلید آسانسور از آن استفاده کنند.

به گزارش خبرنگار حوزه فناوری گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، باتوجه به اینکه در هنگام شیوع ویروس کرونا، آسانسور‌ها در معرض خطر قرار می‌گیرند، زیرا ممکن است افرادی که دکمه آسانسور را لمس می‌کنند مبتلا باشند و باعث انتقال بیماری به سایر افراد شوند.

بنابراین یک شرکت استارت‌آپ چینی برای توقف شیوع بیشتر ویروس کرونا از طریق آسانسورها، کلید‌های مجازی را اختراع کرده که روی هوا نمایش داده می‌شود و از طریق یک سنسور کنترل از راه دور افراد این امکان را دارند از یک صفحه کنترل در هوا استفاده کنند و به صورت مجازی تایپ کنند.

این طرح با استفاده از یک رفلکتور شیشه‌ای، یک تابلو مجازی را درون هوا قرار می‌دهد، یک سنسور از راه دور در این رفلکتور شیشه‌ای، حرکات انگشت را تشخیص می‌دهد.

در این طرح از فناوری ثبت شده شرکت، به نام صفحه DCT استفاده شده، این صفحه شامل یک آینه شیشه‌ای است که برای شکل‌گیری تصاویر در هوا از منعکس کردن نور‌ها استفاده می‌کند.

یک سنسور الکتریکی درج شده در رفلکتور می‌تواند بدون اینکه افراد مستقیماً سطح صفحه را فشار دهند، حرکات دست افراد را در هوا تشخیص دهد.

هان دونگچنگ، مدیرعامل استارتاپ گفت: این کلید‌های مجازی در بیمارستانی در استان آنهویی در شرق چین نصب شده است.

این کارآفرین گفت: این فناوری به زودی در ساختمان‌های عمومی بیشتری در سراسر چین قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
منصور
۲۱:۰۱ ۱۴ اسفند ۱۳۹۸
یه پیشنهاد // دکمه های اسانسور و دستگیره های اتوبوس و مترو و....... از ترکیبات مس استفاده کنن//
نتایج آزمایش ها از این قرار است : سطح مس به طور پیوسته آلودگی باکتریایی را در مدت دو ساعت به ۹۹٬۹ درصد کاهش داده و حتی پس از آلودگی مجدد ، آلودگی کاهش می یابد. سطح مسی بازدارنده شکل گیری و رشد باکتری در طول مدت دو ساعت است.[۱۴] مشاهده شده است که مس با سرعت 8-7 logدر ساعت میکرب ها را می کشد. هنوز هیچ میکروارگانیسمی کشف نشده است که بتواند در تماس با سطح مس مقاوم باشد. مس نه تنها باکتری و عوامل بیماری ویروسی را می کشد بلکه همچنین به سرعت اسید نوکلئیک ماده ژنتیک را نابود می کند و از این روی است که سلول باکتری هیچ شانسی برای موتاسیون و راهی برای ورود به میکرب های دیگر را ندارد، فرآیندی که انتقال افقی ژن - HGT - خوانده می شود. در نتیجه از گسترش نسل بعدی باکتری پیشگیری می شود. سطح مس با نحوه اثر طیف وسیع ضد میکروب، باکتری کش، ضدویروس و قارچ کش است.
Iran (Islamic Republic of)
محمدامین
۱۸:۳۲ ۱۴ اسفند ۱۳۹۸
چین داروش رو بساز هر چه زودتر همونجور که کرونای لعنتی رو به جون جهان انداختی اونجور هم داروش رو بساز
آخرین اخبار