ترخیص ۸۵۳ بیمار حاد تنفسی و مشکوک به کرونا در مراکز درمانی خراسان رضوی

مسئول کارگروه اطلاع رسانی عمومی بیماری کرونا دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت:تا کنون ۸۵۳ بیمار حاد تنفسی و یا مشکوک به ابتلا به ویروس کرونا، بهبود و از مراکز درمانی خراسان رضوی مرخص شده اند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، دکتر حمید رضا رحیمی مسئول کارگروه اطلاع رسانی عمومی بیماری کرونا دانشگاه علوم پزشکی مشهد با تاکید بر اینکه این آمار از ۳۰ بهمن تا صبح امروز ۱۹ اسفند در سامانه EOC به ثبت رسیده است، گفت: همچنین در این مدت یک هزار و ۹۴۲ بیمار حاد تنفسی، مبتلا و یا مشکوک به ویروس کرونا در مراکز درمانی استان بستری شده اند.

او با بیان اینکه بیماران حاد تنفسی و مشکوک به ویروس کرونا در مراکز درمانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد و دانشکده و دانشگاه‌های علوم پزشکی نیشابور، تربت حیدریه، سبزوار، گناباد و تربت جام بستری می‌شوند ، تصریح کرد: در حال حاضر ۸۲۸ بیمار در مراکز درمانی زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد که شامل ۱۲ شهرستان می‌شود بستری هستند.

مسئول کارگروه اطلاع رسانی عمومی بیماری کرونا دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: بر اساس اعلام وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی تا کنون۱۸۳ بیمار مبتلا به ویروس کووید-۱۹ در استان خراسان رضوی به ثبت رسیده است که ۱۰۷ نفر از این بیماران در مراکز درمانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد بستری هستند.

رحیمی افزود: بهترین روش در مراحل اولیه بیماری خود مراقبتی در منزل است و در صورت تشدید علائم و مشکلات تنفسی، فرد باید به مراکز خدمات جامع سلامت مراجعه و سپس به سطوح دو و سه ارجاع می‌شوند.

او تصریح کرد: دانشگاه علوم پزشکی مشهد تمام برنامه ریزی‌های لازم را برای ارائه خدمت به مراجعین و بیماران از پایین‌ترین تا بالا‌ترین سطح انجام داده است و علاوه بر آماده سازی تخت‌های بیمارستانی زیر پوشش دانشگاه، امکانات و ظرفیت بیمارستانی و بستری سازمان تامین اجتماعی، نیرو‌های مسلح، نیروی انتظامی و بخش خصوصی نیز در صورت نیاز استفاده خواهد شد.

مسئول کارگروه اطلاع رسانی عمومی بیماری کرونا دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت:  شستن مرتب دستها، پرهیز از قرار گرفتن در تجمع‌ها و در صورت لزوم استفاده از ماسک، رعایت بهداشت فردی از سوی همه افراد جامعه به ویژه مبتلایان به سرماخورگی توصیه جدی وزارت بهداشت به مردم در پیشگیری از این بیماری است.
 
منبع : پایگاه اطلاع رسانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد
 
انتهای پیام// ز.م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار