فعالیت ۱۷۹ تیم بازرسی بهداشت محیط در ایام نوروز در خراسان رضوی

مدیر بهداشت محیط حرفه ای دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: به منظور پیشگیری از شیوع ویروس کرونا در ایام نوروز ۱۷۹ تیم بازرسی برای رعایت موازین بهداشتی از اماکن حساس و پر تردد بازدید می کنند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، علی اصغر حسنی مدیر بهداشت محیط حرفه ای دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: به منظور پیشگیری از شیوع ویروس کرونا در ایام نوروز ۱۷۹ تیم بازرسی برای رعایت موازین بهداشتی از اماکن حساس و پر تردد بازدید می کنند.
 
او با اشاره به اینکه اماکن اقامتی و تغذیه ای محور کار بازرسان در ایام نوروز است تا با دقت، نحوه رعایت موازین بهداشتی به منظور پیشگیری از شیوع این بیماری را بررسی کنند، ادامه داد: نانوایی ها و رستوران ها از جمله اماکنی هستند که باید موارد بهداشتی را به خوبی اجرا کنند .

مدیر بهداشت محیط حرفه ای دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه در فرودگاه، راه آهن و سایر مکان های پرتردد نکات بهداشتی به شهروندان آموزش داده می شود، گفت: بخش خصوصی در دو مرحله مورد ارزیابی قرار می گیرند در مرحله اول در قالب خود اظهاری نسبت به وضعیت بهداشتی خود شرایط را بیان می کند و بعد از آن بازرسان برای راستی آزمایی موضوع به این اماکن مراجعه می کنند تا صحت موارد بیان شده را بسنجند و به شکایات رسیدگی کنند.

حسنی با اشاره به اینکه برای هر صنفی دستورالعمل های اجرایی ارسال شده است تا اصناف براساس ضوابط مشخصی به مردم ارائه خدمت کنند، افزود: در خصوص فعالیت نانوایی ها ، متصدی نانوایی باید نان هر فرد را تحویل دهد و مردم در صورت امکان برای خرید نان از کارتخوان استفاده کنند که نحوه کار با کارتخوان ها به مردم آموزش داده می شود و بر روی دستگاه کارتخوان سلفون کشیده می شود تا بتوان گندزدایی به صورت مداوم صورت گیرد.

او با بیان اینکه کارکنان رستوران ها باید در ابتدای ورود نکات بهداشتی را به مردم گوشزد کنند و ومسائل ضدعفونی کردن و گند زدایی را در آشپزخانه و در سطوح مختلف رستوران به صورت مداوم انجام دهند، تصریح کرد: قنادی ها نیز باید رعایت نکات بهداشتی را حین طبخ شیرینی انجام دهند و در آجیل فروشی ها توصیه می شود ضمن در دسترس نبودن آجیل و خشکبار برای عموم مردم ، آجیلها به صورت بسته بندی شده و بهداشتی به مردم عرضه شود.

مدیر بهداشت محیط حرفه ای دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به اینکه در محل های سوختگیری نیز به مردم توصیه می شود حتی الامکان اجازه دهند که تمام روند توسط متصدی پمپ بنزین انجام شود، گفت: ۲۶ شرکت خصوصی با مجوز اداره بهداشت در مکان های خصوصی اجازه سم پاشی و گند زدایی دارند که نام و آدرس آنها در سایت معاونت بهداشتی در قسمت اصناف و مشاغل تحت عنوان شرکت های سمپاشی موجود است که می توانند برای ضدعفونی کردن ادارات و هتل ها اقدام کنند.
 
انتهای پیام//ز.ق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.