تقویت اقدامات پیشگیرانه برای کنترل بحران تا پایان فروردین ماه در اردبیل

استاندار اردبیل بر تقویت اقدامات پیشگیرانه تا پایان فروردین ماه برای کنترل بحران در استان اردبیل تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، اکبر بهنام جو، استاندار اردبیل در جلسه قرارگاه پدافند زیستی استان که در محل سپاه حضرت عباس (ع) برگزار شد، گفت: با گذر از مرحله شدید این ویروس بعد از فروردین ماه از میزان شدت تلفات کاسته می‌شود.

او بیان کرد: مردم باید با عمل به توصیه‌های پزشکی که با هدف حفظ سلامت آنان ارائه می‌شود، در راستای پیشگیری از وقوع بحران در خصوص شیوع این ویروس اقدام کنند.

استاندار اردبیل بیان کرد: محدود کردن دید و بازدید‌ها و تاخیر در خرید‌های غیرضروری از جمله مهم‌ترین اقداماتی است که باید توسط مردم انجام شود.

بهنام جو اظهار کرد: در حال حاضر که نزدیک به ۲۰۰ نفر در مراکز درمانی استان بستری هستند، باید تلاش کنیم با اقدامات پیشگیرانه این میزان را به نصف کاهش دهیم.

او با اشاره به محدود کردن عبور و مرور خارج از استانی این اقدام را در جلوگیری از ورود و یا خروج افراد بیمار و مشکوک به این ویروس اعلام کرد.

استاندار اربیل ادامه داد: در رابطه با محدودیت ورود و خروج شهرستان خلخال و نیر اقدامات مناسب تری انجام داده اند.

بهنام جو افزود: همچنین این محدودیت‌ها در مسیر اردبیل به آستارا و مشگین شهر به اهر نیز انجام می‌شود.

او با تجلیل از اقدامات قابل تحسین پزشکان و کادر درمانی بر تلاش برای تامین تجهیزات مورد نیاز آنان تاکید کرد.

استاندار اردبیل بیان کرد: نیرو‌های درمانی با ایثار و از خود گذشتگی در راستای پیشگیری از افزایش تلفات انسانی تلاش می‌کنند و اقدام آنان جهاد در راه خدا است.

بهنام جو به تدوین برنامه‌های کوتاه مدت پزشکی در راستای جلوگیری از شیوع این ویروس اشاره کرد و خواستار مشارکت مردم و مسوولان مربوطه برای کنترل این بیماری در استان شد.

او تصریح کرد: درمان برخی مبتلایان به این ویروس در خانه و جلوگیری از مراجعه به بیمارستان از جمله برنامه‌هایی است که در راستای کاهش مراجعات به مراکز درمانی پیشنهاد شده و عملیاتی می‌شود.

استاندار اردبیل فرهنگ سازی در بین مردم برای رعایت نکات بهداشتی و فاصله از همدیگر را از ضرورت‌های اقدامات پیشگیرانه از کرونا ذکر کرد.

بهنام جو با اشاره به همت فناوران استان در خصوص ساخت ربات سخنگو با هدف ارائه خدمات در بیمارستان‌ها گفت: با آغاز فعالیت این ربات بخشی از وظایف پزشکان و کادر درمانی به این ربات سپرده می‌شود.

او افزود: این ربات توسط متخصصان فناور استان ساخته شده و از استان‌های دیگر سفارش ساخت دارد.

استاندار اردبیل اظهار کرد: در راستای تولید مواد ضدعفونی کننده و ماسک نیز گروه‌های مختلف مردم و بسیج وارد میدان شده و اقدامات گسترده‌ای را در استان آغاز کرده اند.

بهنام جو بیان کرد: واحد تولید مواد ضدعفونی نیز در استان دایر است و با سرعت گرفت فعالیت شبکه توزیع این مواد به وفور در استان یافت می‌شود.

او در ادامه فعالیت‌های سپاه استان در شهر‌ها را در خصوص پیشگیری از کرونا قابل تقدیر دانست.

استاندار اردبیل بیان کرد: در حال حاضر کلیه مراکز درمانی سپاه بیماران و افراد مشکوک به ابتلا را پذیرش می‌کنند.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.