کارگاه تولید ماسک در کهگیلویه و بویراحمد راه اندازی شد

یک کارگاه تولید ماسک با محوریت سپاه فتح و همکاری اداره کل فنی و حرفه ای استان کهگیلویه و بویراحمد و با ظرفیت تولیدی روزانه ۲۰هزار عدد در یاسوج راه اندازی شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج ،   افتتاح این کارگاه تولید ماسک در حالی است که روز‌های گذشته مسئولان دانشگاه علوم پزشکی یاسوج از کمبود شدید اقلام بهداشتی در مراکز درمانی و بیمارستان‌های استان خبر داده بودند.

در این کارگاه تولیدی ۲۴ نفر به صورت سه شیفت و در ۲۴ ساعت شبانه روز مشغول فعالیت خواهند بود.

استاندار کهگیلویه وبویراحمددر ایین افتتاح این کارگاه گفت: این کارگاه تولیدی با ظرفیت حدود ۲۰ هزار عدد در روز بخش عمده‌ای از نیاز‌های استان و مراکز درمانی را تامین خواهد کرد.

استاندار کهگیلویه وبویراحمد بر ضرورت همکاری و مشارکت مردم به ویژه اصناف، بازاریان و کسبه برای جلوگیری از گسترش ویروس کرونا در استان با رعایت مسایل و توصیه‌های بهداشتی و همراهی با مسئولان تاکید کرد و از حرکت خودجوش برخی از صنوف استان به منظور حفظ سلامت خود و همشهریان در تعطیلی مغازه‌ها و فروشگاه‌های استان قدردانی کرد.

او همچنین از شهرداری یاسوج و کسبه برای تعطیلی جمعه بازار شهر به عنوان یکی از کانون‌ها و محل تجمعات عمومی مردم با بیش از ۹۰۰ مغازه قدردانی و بر آمادگی همه نهاد‌ها و بخش خصوصی به منظور همکاری بیشتر در کنترل بیماری کرونا تاکید کرد.

کلانتری افزود: با فرهنگ سازی و افزایش میزان آگاهی عمومی و درک خوبی که مردم استان از شرایط دارند اقدامات تشدید شونده‌ای برای مقابله جدی با بیماری کرونا در استان آغاز شده است.

او همچنین در بازدید از مرکز کنترل ورودی شیراز - یاسوج توسط سپاه فتح استان گفت: در هفت نقطه ورودی‌های استان کنترل غربالگری به شدت و به طور شبانه روزی انجام می‌شود.

استاندار کهگیلویه وبویراحمد بیان کرد: در ورودی‌ها همه خودرو‌های دارای سرنشین چه بومی و چه غیربومی استان باید معاینه اولیه انجام و در صورت داشتن علائم بیماری باید برای نگهداری و مراقبت به بیمارستان شهید جلیل یاسوج انتقال داده شود.

کلانتری تاکید کرد: اگر کسی علائم بیماری داشت و از این کار سر باز زد برابر قانون با آن رفتار می‌شود.

استاندار کهگیلویه وبویراحمد یادآور شد: مسافرانی که از استان‌های دیگر وارد این استان می‌شوند چنانچه علائم بیماری کرونا داشته باشند از آن‌ها مراقبت و نگهداری می‌شود و هزینه درمان هم برعهده خودشان است.

کلانتری با تاکید بر اینکه شرایط برای پذیرش گردشگری در استان وجود ندارد، گفت: مهمترین مساله تامین سلامت مردم است و به این خاطر برای جلوگیری از شیوع بیماری کرونا تمام هتل ها، رستوران ها، مراکز گردشگری و اقامتی استان از پذیرش مسافران و مهمانان نوروزی خودداری کنند.

استاندار کهگیلویه وبویراحمد تصریح کرد: چنانچه کسی قصد مسافرت و گردش در این استان را دارد سفر خود را برای حفظ سلامتی خود و خانواده اش تا عید فطر در سال آینده به تاخیر بیندازد.

او گفت: حرکت‌های خود جوش بخش عمده‌ای از صنوف و بازاریان در شهر‌های مختلف استان، تعطیلی بازار روز دهدشت، جمعه بازار یاسوج، پاساژها، مغازه ها، رستوران‌ها و سالن‌های غذاخوری در مناطق مختلف استان برایکنترل و مقابله جدی با بیماری منحوس کرونا مسیر را هموار کرده است.

کلانتری یادآور شد: ماندن در منزل، توجه به توصیه‌ها و رعایت مسائل بهداشتی درمانی دانشگاه علوم پزشکی در ارتباط با بیماری کرونا از دیگر حرکت‌های خوبی است که در سطح استان آغاز شده است.

استاندار کهگیلویه وبویراحمد گفت: همه باید تلاش کنیم که زنجیره انتقال را با پیشگیری‌های فرد به فرد و با کنترل در ورودی‌های شهرها، عدم اجتماعات و رعایت توصیه‌های بهداشتی قطع کنیم و بدون شک این کار با همراهی و مشارکت مردمی قابل تحقق است.

او همچنین از همه پزشکان، پرستاران عزیر و زحمت کش که عاشقانه و جهادگرانه در این خط مقدم تلاش می‌کنند و از همه کسانی که در عرصه تولید و تامین امکانات و وسایل مورد نیاز برای پیشگیری، کنترل، مقابله و درمان این بیماری تلاش می‌کنند تقدیر کرد.

بر اساس آمار جدید سخنگوی وزارت بهداشت موارد مثبت جدیدی به کرونا در استان‌های کهگیلویه وبویراحمد و بوشهر برای روز ۲۱ اسفند ثبت نشد.
انتهای پیام/غ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.