فرمانده ستاد علمیات مدیریت کرونا در تهران:

اگر کادر درمان را فرزندان این کشور می‌دانید سفر نکنید

زالی گفت: اگر کادر درمان را فرزندان این کشور می‌دانید سفر نکنید، مسافران برای تهران کرونا سوغات می‌آورند.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، علیرضا زالی  فرمانده ستاد عملیات مقابله با کرونا در کلان شهر تهران اظهار کرد: پیام مشترک جامعه پزشکی، پیراپزشکی، پرستاری، بهداشتی و درمانی برای مردم این است که اگر ما را فرزندان خود می‌دانید و می‌خواهید دچار فرسایش نشویم و ما نیز در روز‌های پیش رو فرصتی برای دیدار فرزندان، پدر و مادر و خانواده هایمان پیدا کنیم؛ با در منزل ماندن و اجتناب از سفر‌های درون شهری و برون شهری بار بیمارستان‌ها را کم کنید.

او افزود: اگر این امکان وجود داشت که مردم سری به بیمارستان‌ها بزنند و بیمارانی که با مشکلات تنفسی در تخت‌های بیمارستان زجر می‌کشند را ببینند می‌فهمند که نباید این بیماری را دست کم گرفت و در خیابان‌ها بی مورد پرسه زنند. در آن صورت مردم متوجه می‌شوند آرایش جنگی به این شکل نیست که ما خاکریز‌های خود را در اختیار ویروس قرار دهیم.

زالی گفت: این سهل انگاری‌ها به استقبال مرگ رفتن است، آن هم مرگی که هیچ افتخاری ندارد؛ اگر در جنگ کشته می‌شدیم شهید محسوب می‌شدیم، اما مرگ با ویروس کرونا به جز تیم پزشکی برای کسی افتخار شهادت ندارد.

فرمانده ستاد عملیات مدیریت کرونا در تهران ادامه داد: متاسفانه شب گذشته ۴۷۰ مجروح در کل کشور از حوادث چهارشنبه سوری داشتیم، در شرایطی که بیمارستان‌های ما تخت هایشان را برای کرونا آماده می‌کنند؛ آیا این انصاف است.

سفر نوروزی به استقبال مرگ رفتن است

او بیان کرد: به کسانی که فکر می‌کنند نوروز امسال مانند سال‌های قبل است، هشدار می‌دهم سفر نوروزی به استقبال مرگ رفتن است. مردم اگر امروز به توصیه ما توجه نکنند؛ با سفر‌های نوروزی بدون ضرورت، گردابی از چرخش ویروس را در کشور ایجاد می‌کنند.

زالی اظهار کرد: همه دنیا به این نتیجه رسیده اند که بدون هماهنگی و آموزش مردم نمی‌توان این بیماری را ریشه کن کرد و تنها با اتخاذ اقدامات بهداشتی و سختگیرانه‌تر باید شروع تعطیلات نورزو را به فرصتی استثنایی برای مهار ویروس تبدیل کرد.

انتهای پیام/

برچسب ها: ویروس کرونا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Germany
ناشناس
۱۱:۳۰ ۲۹ اسفند ۱۳۹۸
طرف ماهی کم کم 20-30 میلیون الکی داره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۴ ۲۸ اسفند ۱۳۹۸
من با 20 سال سابقه بیمارستانی .علائم کوئید 19 رو دارم و سامانه را پر کردم وبه درمانگاه رفتم . خانم دکتری با لباس گلادیاتوری! ، بدون کوچکترین معاینه ، و کاملا از راه دور تشخیص دادند که شاید هم داشته باشی ولی اگر پارتی داشته باشی تست کرونا می گیریم!!!شما حساب کنید من روزانه چند نفر را آلوده میکم اگر مثبت باشم خصوصا با بیماران سالمند هم درگیر باشم