بارش نخستین برف؛

بارش برف بهاری در الیگودرز

بارش نخستین برف بهاری در الیگودرز علاوه بر خوشحالی مردم موجب سفیدپوش شدن برخی مناطق و مسدودشدن برخی جاده‌ها و گردنه‌ها در این شهرستان شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان، بارش برف در شهرستان الیگودرز که از روز گذشته آغاز شده و در سومین روز از تعطیلات نوروز و بهار طبیعت همچنان ادامه دارد در برخی مناطق کوهستانی این شهرستان به بیش از ۴۰ سانتیمتر رسیده است.

بارش برف بهاری علاوه بر لغزنده کردن محور‌ها موجب بسته شدن گردنه‌های گله بادوش،  فرسش و گردنه نمک نیز شده است.

مجتبی پارسا نسب بخشدار بخش ذلقی شهرستان الیگودرز گفت:بارش برف بخش سردسیر زلقی را کاملا سفیدپوش کرده و موجب اختلال در تردد خودرو‌ها شده است.

او افزود: تردد در راه‌های ارتباطس یه این بخش زلقی فقط با زنجیر چرخ امکان پذیر است.

پارسانسب اظهار داشت: هم اکنون ارتباط روستا‌های بخش و مرکز شهرستان برقرار است، اما با افزایش بارش‌ها پیش بینی می‌شود ارتباط روستا‌ها قطع شود.

عباس عباسی رییس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای الیگودرز نیز  افزود:در محور‌های اصلی و بین شهری برغم بارش برف تاکنون هیچ مشکلی نداریم و در همه این محور‌ها تردد روان است.

 او با بیان اینکه گردنه نمک با تلاش راهدارن بازگشایی شده است افزود: گردنه فرسش نیز در حال بازگشایی است و تا ساعاتی دیگر تردد در این محور امکان پذیر است.

عباسی اظهار داشت: در حال حاضر تنها گردنه گله بادوش در این شهرستان مسدود است که بزودی این محور نیز بازگشایی خواهد شد.

او گفت: رانندگان در سفر به مناطق کوهستانی از زنجیر چرخ و تجهیزات زمستانی استفاده کنند.

همچنین بارش بهاری موجب خسارتی به محصولات کشاورزی شهرستان در بخش‌های مختلف نیز شده است.

بارش برف امروز در الیگودرز به برخی باغات و مزارع کشاورزی نیز خساراتی وارد کرده است.

شهرستان الیگودرز در شرق استان لرستان وسیع‌ترین شهرستان استان و از مرتفع‌ترین مناطق کشور است و تداوم برف در برخی از ارتفاعات این شهرستان دائمی و به صورت یخچال‌های طبیعی وجود دارد.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.