شروع فعالیت نخستین سامانه بارشی سال جدید با بارندگی در ۴۰ نقطه سیستان‌وبلوچستان

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: نخستین سامانه بارشی سال جدید از عصر دیروز در استان آغاز شده و تا صبح امروز از حدود ۴۰ نقطه استان بارندگی گزارش شده است.

 

 

محسن حیدریدر گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ،  اظهار داشت: فعالیت این سامانه حداقل در ۱۰ شهرستان استان شامل شهرستان‌های نیکشهر، قصرقند، ایرانشهر، چابهار، کنارک، خاش، راسک، بمپور، دلگان و سیب سوران آغاز شده است.

وی ادامه داد: بیشترین بارندگی تا صبح امروز از ایستگاه‌های بارانسنجی «توتان» نیکشهر و «ساربوک» قصرقند با ۲۰، «چانف» نیکشهر ۱۶، «هلنچکان» نیکشهر ۱۴، «کشیک» و «دستگرد» نیشکهر ۱۳، «هیچان» نیکشهر، «زرآباد» کنارک و شهر نیکشهر ۱۰ میلی متر گزارش شده است.

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان افزود: هم اکنون بارش باران و رگبار در شهر‌های ایرانشهر، راسک، نیکشهر و مهرستان در حال باریدن است و انتظار می‌رود به تدریج بارش‌ها در سایر نواحی جنوبی و مرکزی استان نیز ادامه یابد.

حیدری خاطرنشان کرد: بر اساس خروجی نقشه‌های پیش یابی و مدل‌های جوی رگبار و رعدوبرق، بادشدید و گردوخاک تا فردا شب در سطح استان ادامه دارد به طوریکه تا صبح فردا بارش در ارتفاعات مرکزی، مناطق جنوبی، سواحل و فردا در ارتفاعات مرکزی استان شدید پیش بینی می‌شود.

وی جاری شدن رواناب، آبگرفتگی معابر، سیلابی شدن مسیل‌ها و طغیان رودخانه‌های فصلی را محتمل دانست و گفت: با توجه به شاخص‌های همرفت احتمال برخورد صاعقه و بارش تگرگ نیز وجود دارد.

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان افزود: با توجه به وزش باد شدید در استان، خیزش گردوخاک و کاهش دید در محور‌های مواصلاتی به سمت کرمان، شمال استان و خراسان جنوبی روی خواهد داد.

حیدری افزود: توصیه می‌شود از رفتن به ارتفاعات، تردد در حاشیه مسیل‌ها و رودخانه‌ها خودداری و در تردد‌های جاده‌ای و دریایی احتیاط شود.
وی با اشاره به آغاز وزش باد در نواحی مرکزی و جنوبی استان ادامه داد: فردا بر شدت وزش باد افزوده می‌شود و در زاهدان و برخی نقاط نواحی مرکزی و نوار غربی کاهش شدید دید و توفان گردوخاک رخ خواهد داد.

عضو ستاد مدیریت بحران سیستان و بلوچستان گفت: وزش باد شدید، رگبارورعدوبرق تا فردا بر روی دریای عمان و سواحل استان ادامه خواهد داشت و تا روز سه شنبه دریا مواج و متلاطم پیش بینی می‌شود.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار