استقرار داوطلبانه روحانیون برای کفن و دفن جان باختگان کرونا در رامسر

تعدادی از روحانیون رامسر برای اجرای مراسم تدفین جان باختگان کرونا داوطلب شدند.

حجت الاسلام تقی پور امام جمعه رامسر در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،گفت: پس از انتشار استفتا مقام معظم رهبری در خصوص کفن و دفن جان باختگان کرونا، جزئیات آن به شبکه بهداشت و بیمارستان اعلام و کمیته دفن شرعی تشکیل شد.

او افزود: در نامه‌ای به شبکه بهداشت و بیمارستان نام چند روحانی به همراه شماره تماس برای اجرای کفن و دفن اموات مطابق موازین شرعی و پروتکل‌های بهداشتی داده شد.

حجت الاسلام تقی پور گفت: از آنجایی که پروتکل‌های بهداشتی ، جهانی بود و به مسائل شرعی توجهی نداشت به همین دلیل مطابق استفتا مقام معظم رهبری تصمیماتی برای دفن شرعی باید اتخاذ می‌شد که هم پروتکل اجرا و هم مسائل شرعی رعایت شود.

امام جمعه رامسر از همکاری پرستاران و کادر بیمارستان و شبکه بهداشت در اجرای شرعی کفن و دفن اموات قدردانی کرد و گفت: بلافاصله پس از جان باختن یک بیمار کرونایی، یک روحانی و یک بسیجی با تجهیزات حفاظت فردی حاضر می‌شوند و تمام مراحل کفن و دفن را با رعایت موازین شرعی و پروتکل‌های بهداشتی انجام می‌دهند.

او افزود: هیئت‌های مذهبی شهرستان و هیئت امنای مساجدی که دارای قبرستان هستند نیز به میدان مقابله با کرونا آمدند و کمک‌های شایان توجهی کردند.

بیشتر بخوانید: تشکیل گروه‌هایی از روحانیون برای اجرای مراسم تدفین جان باختگان کرونا

انتهای پیام / ک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار