گفت‌و‌گوی تلفنی لاوروف با پمپئو درباره اوضاع سوریه و کرونا

وزارت خارجه روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد سرگئی لاوروف با همتای آمریکایی خود درباره شیوع گسترده ویروس کووید ۱۹ و همچنین اوضاع سوریه و موضوعات بین‌المللی تلفنی گفت‌وگو کردند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، وزارت امور خارجه روسیه در بیانیه‌ای از گفت‌وگوی تلفنی سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه با همتای آمریکایی خود، مایک پمپئو، خبر داد.

در بیانیه وزارت امور خارجه روسیه آمده است: «در گفت‌وگوی تلفنی وزرای خارجه دو کشور درباره وضعیت جهانی ناشی از شیوع جهانی ویروس کرونا تبادل نظر کردند. آن‌ها بر تلاش برای اجرایی کردن تصمیمات اتخاذ شده در کنفرانس ویدئویی گروه بیست که در ۲۶ مارس برگزار شد تاکید کردند.»

بنا به گفته این بیانیه، اوضاع در سوریه و ثبات استراتژیک در حل بحران این کشور از دیگر موضوعات گفت‌وگو میان لاوروف و پمپئو بوده است.

بر اساس آمار رسمی، تاکنون در سراسر جهان بیش از ۷۵۵ هزار نفر به کرونا مبتلا شده‌اند و بیش از ۳۶ هزار نفر جان خود را بر اثر این بیماری از دست داده‌اند. در روسیه بیش از ۱۸۰۰ نفر به این بیماری مبتلا شده‌اند، اما آمریکا با بیش از ۱۵۶ هزار فرد آلوده در صدر جدول کشور‌های آلوده قرار دارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار