معاون کل وزارت بهداشت مطرح کرد؛

کشور‌های مدعی رهبری دنیا از پذیرش بیماران سالمندخودداری می‌کنند

حریرچی گفت: کشور‌های اروپایی و آمریکایی از پذیرش بیماران سالمند جلوگیری می‌کنند.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، ایرج حریرچی، معاون کل وزارت بهداشت صبح امروز در بازدید از مجموعه سلامت بازار بزرگ ایران که ویژه بیماران کرونایی در نظر گرفته شده است، اظهار کرد: بازار بزرگ ایران تعداد ۳ هزار تخت بیمارستانی و پیش بیمارستانی با امکانات کامل ویژه بیماران کرونایی در نظر گرفته است. این مرکز در این شرایط بحرانی اولین بار در کشور طراحی و اجرا شده است.
 
او ادامه داد: کشور‌هایی مانند آمریکا و فرانسه بعد از ما اقدام به استفاده از فضا‌های نمایشگاهی جهت ایجاد تخت‌های بیمارستانی ویژه بیماران کرونایی کرده اند.
 
معاون کل وزارت بهداشت تاکید کرد: خوشبختانه بعد از طرح تحول نظام سلامت امکانات بیمارستانی خوبی طراحی و تعبیه شده است. در حال حاضر اقدامات مناسب حمایتی و درمانی خوبی در بیمارستان‌ها انجام می‌شود.
 
حریرچی ادامه داد: اگر فاصله گذاری اجتماعی همچنین نکات بهداشتی در خانه و بیرون از منزل رعایت شود؛ مردم نیازی به استفاده از امکانات درمانی ندارند.

او گفت: کشور‌های اروپایی و آمریکایی که ادعای رهبری دنیا را دارند و خودشان را جزو کشور‌های صنعتی دنیا می‌دانند؛ به مراکز درمانی خود دستور داده تا بیماران سالمند را پذیرش نکنند اما بیماران سالمند در ایران در بخش مراقبت‌های ویژه بستری و بعد از دریافت خدمات مراقبتی و درمانی ترخیص شده اند.

توانایی بالای ایران در زمینه تولید دارو

در ادامه کیانوش جهانپور، سخنگوی وزارت بهداشت گفت: بخش خصوصی حمایت خوبی از حوزه سلامت کرده و باعث دلگرمی ما شده اند. به طوریکه این بخش، بیش از ۱۰ هزار تخت را برای مقابله با کرونا در نظر گرفته است.

سخنگوی وزارت بهداشت ادامه داد: بحث تعطیلی یا بازگشایی مراکز بر اساس مصوبات ستاد ملی کرونا انجام می‌شود.
 
جهانپور بیان کرد: امکانات دارویی ما طوری است که هر دارویی در دنیا باشد در کشورمان مورد استفاده قرار می‌گیرد و پس از انجام مطالعات بالینی و تایید آن دارو برای مصرف بیماران، توزیع می‌شود.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
حسین کاظمی
۲۰:۱۳ ۱۶ فروردين ۱۳۹۹
به جاییکه مدام به کشور های دیگه تهمت بزنید به فکر برطرف کردن مشکل ویروس کرونا بکنید.وهمینطور این امر رابه پزشکان وپرستاران با وجدان ایران بسپارید وجهت مایحتاج انها برای مردم اقدام کنید.بدرود