راه اندازی پویش‌های «هر خانه یک کتابخانه»

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کرمانشاه گفت : کتابخانه‌های عمومی استان در راستای مبارزه خانگی با ویروس کرونا پویش‌های «هر خانه یک کتابخانه»، «کرونا را شکست می‌دهیم» و «هر کتابدار یک کتابخوان» را راه‌اندازی کرده است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، معصومه حسنی‌خوانسار مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کرمانشاه در خصوص تمهیدات اندیشیده شده در کتابخانه‌های عمومی استان برای مقابله با ویروس کرونا، گفت : کتابخانه‌های استان در راستای مبارزه خانگی با ویروس کرونا در همان آغاز اعلام تعطیلی کتابخانه‌ها (پنجم اسفندماه) یک‌سری فعالیت‌های کتاب‌محوری را اجرا کردیم.

او به راه‌اندازی پویش «هر خانه یک کتابخانه» اشاره کرد و گفت : افراد در این پویش به سراغ کتاب‌های خوانده نشده کتابخانه‌های شخصی خود می‌روند و آن را درقالب یک فیلم به آدرس اینستاگرام kermanshah_pl اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان ارسال کنند تا آن را به اشتراک بگذاریم.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کرمانشاه پویش «کرونا را شکست می‌دهیم» را مختص کودکان چهار تا ۱۲ ساله اعلام کرد و افزود: کودکان در این روز‌های خانه ماندن می‌توانند فعالیت خانگی خود را در قالب یک نقاشی برای ما ارسال کنند و در مسابقه شرکت کنند.

او به پویش «هر کتابدار یک کتابخوان» نیز اشاره‌ای داشت و افزود: این پویش مخصصوص کتابداران که هر کدام یک کتابخوان حرفه‌ای هستند، است.

حسنی‌خوانسار با اشاره به برگزاری دهمین جشنواره رضوی، گفت: ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی و ترویج فرهنگ مطالعه ترویج فرهنگ مطالعه و آشنایی با سیره ائمه معصوم علی‌الخصوص امام رضا (ع) و حضرت معصومه (س) و امسال هم که زندگی‌نامه امام هادی (ع) اضافه شده، اهداف مهم این جشنواره محشوب می‌شود.

او با بیان اینکه سال گذشته ۲۷ هزار و ۲۷۷ نفر از استان در این جشنواره شرکت کرده‌اند، گفت: ۱۲ عنوان کتاب برای سه گروه سنی کودکان، نوجوانان و جوانان و بزرگسالان در راستای برگزاری این جشنواره معرفی شده است.

این مسؤول با اشاره به ضدعفونی تمام کتابخانه‌های عمومی استان در راستای کنترل انتشار ویروس کرونا، گفت: ۸۸ باب کتابخانه عمومی نهادی با ۷۱ هزار نفر عضو در استان کرمانشاه فعال است که در راستای پیشگیری از انتشار ویروس کرونا تمام کتابخانه‌های عمومی استان ضدعفونی شده‌اند .

 

 

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.