تولید بیش از ۱۲۰ هزار لیتر الکل در یاسوج

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج از تولید بیش از ۱۲۰ هزار لیتر الکل در کارخانه الکل این شهر خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج، امام بخش قائدی معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: کارخانه الکل یاسوج بیش از ۱۲۰هزار لیتر الکل تولید داشته که ۴۰هزار لیتر از این میزان را به کارخانه سینره یاسوج برای تولید ژل ضدعفونی کننده تحویل داده است.

امام بخش قائدی با بیان اینکه نزدیک به ۱۰۰ هزار لیتر الکل در سطح استان توزیع شده که از کارخانه الکل استان و بعد از آن کارخانه سینره تامین شده افزود: کارخانه سینره خط تولید مواد شوینده خود را تعطیل کرده و شروع به تولید ژل کرده است که مواد تولیدی به صورت مکمل در استان توزیع شد.

قائدی بیان کرد: کمبود ماسک و دستکش از ابتدا در استان وجود داشت و تعداد ماسک سهمیه استان را در اختیار بیمارستان‌ها و مراکز بهداشتی درمانی قرار می‌دهیم به خصوص ماسک N ۹۵ که حتما باید در اختیار بیمارستان‌ها و افراد نمونه گیر قرار بگیرد.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی یاسوج با اشاره به اینکه هنوز هم برای عموم مردم ماسک در اختیار نداریم اضافه کرد: با مشارکت گروه‌های جهادی مثل سپاه سازندگی و دیگر نهاد‌ها روزانه ماسک تهیه و در اختیار مردم گذاشته می شود.

قائدی اضافه کرد: بسیج سازندگی سپاه فتح استان هم حدود ۵۰ هزار ماسک تولید و به داروخانه‌ها تحویل داد که در سطح استان و ادارات توزیع شدند علاوه بر این بسیاری از داروخانه‌ها مقادیر زیادی ژل، ماسک و الکل از بیرون خریداری کردند.

او ادامه داد: در کارخانه سینره یاسوج، ۸۴ هزار بطری ژل ضدعفونی کننده تولید شده که از این تعداد ۴۴ هزار بطری در استان و ۴۰ هزار بطری در خارج از استان توزیع شد که از این تعداد ۳۰ هزار بطری پانصد سی سی و ۱۳ هزار بطری آن به صورت ۲۵۰ سی سی بوده است.

 

 

انتهای پیام/ط

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.