مصرف مواد مخدر بر پیشگیری از کرونا تاثیری ندارد

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر فرماندهی انتظامی آذربایجان غربی گفت:مصرف مواد مخدر بر پیشگیری از کرونا تاثیری ندارد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از  ارومیه،سرهنگ شمسعلی حقوردیان رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر فرماندهی انتظامی آذربایجان غربی گفت: مصرف مواد مخدر بر پیشگیری از کرونا تاثیری ندارد و هیچ مدرک علمی وجود ندارد که مواد مخدر و محرک، مانع از ابتلا به ویروس کرونا شود.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر فرماندهی انتظامی استان آذربایجان غربی با اشاره به اینکه گزارشات و شواهدی موجود است که معتادان نیز مبتلا به ویروس کرونا شده‌اند افزود:انواع دود، حتی دخانیات، مجاری و سیستم تنفسی را آسیب‌پذیر می‌کند و هرچقدر آسیب بیشتر باشد، ریه فرد بیشتر مستعد ورود و رشد ویروس خواهد بود

سرهنگ حقوردیان ادامه داد:پیشنهاد ما این است که برای جلوگیری از گسترش اینگونه شایعات و گرایش برخی افراد به رفتار اعتیادی، مسئولان امر در بررسی سوابق پزشکی مبتلایان به کرونا ویروس، سابقه ابتلا به اعتیاد را نیز از طریق آزمایش ادرار، بررسی و ثبت کنند.

سرهنگ حقوردیان افزود:معتادان از سیستم ایمنی ضعیفی برخوردارند و بروز عوارض و علائم در آن‌ها بیشتر است و آن‌ها دسترسی مطلوبی به خدمات بهداشتی و مراقبتی ندارند و در صورتی که به کرونا ویروس مبتلا شوند، میزان مرگ و میر در آن‌ها به مراتب بالاتر از جمعیت عادی خواهد بود.

وی بیان کرد:در پی شیوع گسترده ویروس کرونا در جهان، مافیای مواد مخدر با سوءاستفاده از شرایط، اقدام به انتشار تبلیغاتی درباره تاثیر مواد مخدر و روانگردان از جمله حشیش و تریاک در درمان این بیماری مرموز نموده اند.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر فرماندهی انتظامی استان آذربایجان غربی گفت:در وضعیت کنونی، لزوم افزایش هوشیاری جامعه در برابر تبلیغات دروغین مافیای موادمخدر پیشتر از بیش بایستی مورد توجه قرار گیرد. چرا که هیچ‌کدام از مواد مخدر و مواد محرک برای درمان ویروس کرونا و سایر بیماری‌ها توصیه نمی‌شوند و قطعا عوارض ناشی از مصرف اینگونه مواد به مراتب بیشتر از عوارض بیماری اولیه است.

انتهای پیام/ ن م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.