سخنگوی کمیسیون آموزش در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

دانش آموزان به دلیل کمبود امکانات آموزشی از تحصیل محروم نمی‌شوند

میرزاده گفت: دانش آموزان اگر امکانات لازم برای شرکت در کلاس‌های مجازی را نداشته باشند از تحصیل محروم نمی‌شوند.

دانش آموزان به دلیل کمبود امکانات آموزشی از تحصیل محروم نمی‌شوندمیرحمایت میرزاده، سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره مشکلات آموزش مجازی اظهار کرد:  آموزش آنلاین در این شرایط کرونایی برای بسیاری از خانواده‌ها به خصوص در مناطق دور افتاده، روستایی و افراد بی بضاعت امکان‌پذیر نیست و این موضوع نیاز به قانون‌گذاری مجلس ندارد و یک کار اجرایی است، البته نمایندگان مردم  باید پیگیر مشکلات آنها باشند.

او افزود: نمایندگان مجلس برای حل مشکلات آموزش مجازی جلساتی با وزارت علوم، وزارت آموزش و پرورش و مسئولان ذی‌ربط برگزار کرده‌اند، همچنین فردا بعدازظهر هم در کمیسیون آموزش  ادامه این جلسات را خواهیم داشت و باید شرایط انعطافی باشد تا برای کل کشور یک نسخه را نپیچیم.

نمی‌توان برای کل کشور نسخه واحدی پیچید

میرزاده ادامه داد: در مدارس برخی از استان‌ها و شهرستان‌ها تعداد محدودی دانش آموز تحصیل می‌کند و ممکن است عاری از کرونا باشند، بنابراین نیازی به اعمال قرنطینه و آموزش مجازی مانند مدارس شهر‌های بزرگ ندارند و معلم می‌تواند مستقیما با دانش آموز ارتباط داشته باشد.

سخنگوی کمیسیون آموزش و پرورش مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه برخی درس‌ها را نمی‌توان مجازی برگزار کرد، گفت: در هنرستان‌ها و رشته‌های مهارتی دانشگاه‌ها  برخی دروس نیاز به آموزش عملی دارد، به همین دلیل نمی‌توان برای کل کشور نسخه واحدی پیچید در نتیجه  تفویض اختیار و تمرکز زدایی به استان‌ها و شهرستان‌ها مد نظر مسئولان قرار گرفت.

او افزود: در جلسه فردا (سه‌شنبه ۲۶ فروردین) بحث نبود امکانات لازم در برخی شهرستان‌ها و استان‌ها مورد بررسی و پیگیری قرار خواهد گرفت. دانش آموزان هم نگرانی بابت شرکت در کلاس‌های مجازی نداشته باشند چراکه در صورت نبود امکانات محروم از تحصیل نمی‌شوند.

میرزاده تأکید کرد: بسیاری از معلمان حق‌التدریسی هستند یا هنوز استخدام نشده‌اند و چند ماه یکبار حق الزحمه دریافت می‌کنند، برای آنها هم باید تدبیری اندیشیده شود.

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس  با بیان اینکه صدا و سیما برنامه‌های آموزشی خوبی برای دانش آموزان تدارک دیده اما مشکلات جزئی وجود دارد، گفت: متأسفانه شبکه آموزش همه شهر‌ها و روستا‌های کشور را پوشش نمی‌دهد، بنابراین با تفویض اختیار و تمرکز زدایی به شورای‌های آموزش و پرورش استان‌ها و مناطق می‌توانیم یک برنامه انعطافی داشته باشیم که بر اساس مقتضیات محلی، منطقه‌ای، شرایط دانش‌آموز، دانشجو، معلم، مدرسه و دانشگاه امکان تحصیل فراهم شود.

نماینده مردم گرمی و مغان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به نگرانی‌های برخی خانواده‌ها از عقب ماندن فرزندانشان از تحصیل گفت: دانش‌آموزان قبل از عید باید حدود ۸۰ درصد آموزش را دیده باشند و تجربه ثابت کرده معمولا مدارس اصل آموزش را قبل از عید انجام می‌دهند و در هفته‌های آخر اسفند و بعد از عید مرور درس‌ها انجام می‌شود.

او افزود: معلم‌ها توانایی دانش آموزان  خود را می‌دانند و می‌تواند با تعیین تکالیف،  آموزش مجازی و مراجعه موردی به مدرسه آموزش خود را انجام دهند.

پیش از کرونا هم تجربه تعطیلی مدارس را داشتیم

میرزاده افزود: پیش از بحران کرونا هم حدود سه تجربه تعطیلی مدارس را داشتیم؛ از همان ابتدای انقلاب  و در زمان جنگ مدارس بار‌ها تعطیل شدند، اما در هر حال آموخته‌ها آموزش داده شد و اکنون هم از طریق فضای مجازی و تعیین تکالیف عملی و پژوهشی به دانشجو و دانش آموز می‌توان اقدامات لازم را انجام داد.

او تصریح کرد: به وزارت آموزش و پرورش تا ۳۰ فروردین فرصت داده شد تا  برنامه پایان سال تحصیلی، تاریخ امتحانات نهایی و تعیین  تکلیف درس‌های باقی مانده را مشخص کند.

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان اینکه وزارت علوم تفویض اختیار به دانشگاه‌ها کرده است، گفت: حال باید منتظر ماند تا آموزش و پرورش برنامه‌های خود را اعلام کند.


بیشتر بخوانید: تعطیلی کشور نسخه شفابخش کرونا نیست/ مسئولان و مردم برای نابودی کرونا انسجام داشته باشند 


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۸ ۲۶ فروردين ۱۳۹۹
بعضی از دانش آموزا تو روستا اینترنت ندارن
آخرین اخبار