توجیه مشاور ترامپ درباره کمبود تجهیزات محافظتی ضدکرونا در آمریکا

مشاور امور تجاری رئیس جمهور آمریکا در اظهاراتی ضمن اتهام‌زنی به چین، علت کمبود تجهیزات محافظتی ضدکرونا برای کادر درمان را توجیه کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، پیتر ناوارو، مشاور امور تجاری رئیس جمهور آمریکا که وظیفه اش تامین وسایل محافظتی شخصی برای کارکنان بخش پزشکی است، کمبود تولید داخلی دارو‌های اساسی و وسایل و تجهیزات پزشکی مانند ماسک و دستگاه تنفس مصنوعی و نیز اقدامات متقابل پزشکی را از عاملان اصلی بحران فعلی کرونا در کشور دانست.

او در مصاحبه با شبکه تلویزیونی سی‌بی‌اس نیوز گفت: «اگر ما تولید داخلی دارو‌های اساسی و وسایل و تجهیزات پزشکی مانند ماسک و دستگاه تنفس مصنوعی و اقدامات متقابل پزشکی داشتیم، با این مشکلات روبرو نمی‌شدیم. اگر ما همه این کار‌ها را در آمریکا انجام می‌دادیم، چنین وضعی پیش نمی‌آمد.»

این مشاور افزود: بحران کرونا ناشی از جهانی شدن تولید به واسطه فعالیت شرکت‌های چندملیتی است. این شرکت‌ها به هیچ کسی پاسخگو نیستند و به دنبال نیروی کار ارزان قیمت و یارانه‌های گسترده‌ای هستند که دولت چین برای آوردن شرکت‌های چند ملیتی به کشورش، آن‌ها را ارائه می‌دهد.

این مقام آمریکایی این سخنان را در حالی بیان کرده است که کمبود تجهیزات پزشکی بر کارکنان درمانی در بیمارستان‌های آمریکا تاثیر گذاشته است.

ناوارو با اعلام اینکه دولت ترامپ نهایت تلاش خود را به عمل می‌آورد، گفت از طرف دولت آمریکا عذرخواهی نخواهد کرد.

بیمارستان‌های آمریکا در حال اجرای اقدامات فوق‌العاده‌ای هستند تا بر کمبود‌های موجود و مورد نگرانی درباره تجهیزات غلبه کنند.

به نوشته اسپوتنیک، کارکنان بخش درمانی، اقداماتی غیرمرسوم و تایید نشده انجام می‌دهند و تجهیزات بیهوشی را برای استفاده به عنوان دستگاه تنفس مصنوعی تغییر می‌دهند یا حتی از ماسک‌ها، مجددا استفاده می‌کنند.

تا ۱۳ آوریل بیش از ۵۵۷ هزار نفر در آمریکا به ویروس کرونا آلوده شده و بیش از ۲۲ هزار نفر نیز جان باخته بودند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار