خرید ماسک از طریق دستگاه‌های فروش خودکار در تایلند

ماسک به لیست محصولات دستگاه‌های فروش اتوماتیک بانکوک اضافه شد.

به گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، در حالی که دنیای دستگاه‌های فروشنده اتوماتیک به سرعت در حال گسترش است و اغلب مواد غذایی، اسباب بازی یا سیگار را به مشتریان ارائه می‌دهد، در روزهای اپیدمی ویروس کرونا این دستگاه‌ها ماسک را به مشتریان خود ارائه می‌دهد. در روزهای اخیر تصاویری از بانکوک، پایتخت تایلند، در فضای مجازی منتشر شده که نمونه‌هایی از دستگاه‌های فروش خودکار ماسک را نشان می‌دهد.

بسیاری از کاربران نسبت به دستگاه‌های فروش اتوماتیک ماسک واکنش نشان دادند، به عقیده آنها ماسک یکی از مفیدترین محصولات این روزها است که باعث می‌شود از کرونا در امان بمانند.

وجود چنین دستگاه‌هایی در سطح شهر و به ویژه در اماکن عمومی کمک بزرگی به مردم خواهد کرد تا تهیه ماسک برای آنها آسان باشد، این کاربران ضمن تحسین خلاقیت و ایده این دستگاه، معتقدند که این اتفاق در تایلند در حالی که تقاضای مردم برای این محصول زیاد بود رخ داد و ایده بسیار جالب این دستگاه در زمان مناسب صورت گرفت و این یکی از دیگر مزیت‌های خلاق این دستگاه بود.

کاربران همچنین خاطرنشان كردند: برخی از سودجویان ممكن است از این فرصت استفاده كنند تا تمام ماسک‌های موجود در دستگاه را خریداری کنند یا از بین ببرند.

این کاربران معتقدند بهتر است باتوجه به حساسیت این محصول در این روزها بهتر است برای این دستگاه‌ها مراقبت ویژه‌ای در نظر گرفت، اما گروه دیگری از کاربران به شدت با این عقیده مخالف هستند و اظهار می‌کنند که امروزه کالاهای قیمتی مانند طلا با استفاده از این دستگاه‌ها و به صورت اتوماتیک در کشورهای مختلف به فروش می رسد، فقط به دلیل فروش ماسک که این روزها باارزش و کم شده است، نیازی به مراقبت از این دستگاه نیست.

تأثیر ماسک در مقابله با کرونا

اما استفاده از ماسک در جلوگیری از ابتلا به این ویروس چه میزان تأثیر دارد؟ آیا برای جلوگیری از گسترش ویروس کرونا بهتر است از ماسک استفاده کنیم؟

گروهی از کارشناسان و مشاوران سازمان بهداشت جهانی به ارزیابی و بررسی این موضوع پرداخته‌اند.

بر اساس تحقیقی در آمریکا دریافته است که ذرات ناشی از سرفه تا ۶ متر و عطسه تا ۸ متر را می‌تواند آلوده کند. کارشناسان سازمان بهداشت این موضوع را ارزیابی می‌کنند که آیا ویروس می‌تواند بیشتر ازحدی که پیش از این تصور می‌شد، پراکنده شود.

سرپرست این گروه، پروفسور هیمن، گفت: تحقیقات تازه ممکن است باعث توصیه‌های جدید در مورد استفاده از ماسک شود.

رئیس پیشین سازمان بهداشت جهانی توضیح می‌دهد: سازمان بهداشت جهانی با توجه به شواهد و تحقیقات جدید، در این مورد دوباره بحث و بررسی می‌کند تا دریابد آیا نیازی به تغییر روش در چگونگی و میزان استفاده از ماسک به وجود آمده است.

توصیهٔ فعلی چیست؟

سازمان بهداشت جهانی برای جلوگیری از گسترش بیماری توصیه می‌کند از هر کس که سرفه یا عطسه می‌کند حداقل ۱ متر فاصله بگیرید و توصیه می‌کند کسانی که بیمار هستند یا نشانه‌های بیماری دارند از ماسک استفاده کنند.

اما توصیه کرده است افراد سالم فقط در صورتی که نگران ابتلای احتمالی دیگران هستند یا خودشان سرفه و عطسه می‌کنند، از ماسک استفاده کنند.

بیشتر بخوانید: آیا بهبودیافتگان کرونا می‌توانند روزه بگیرند؟

بیشتر بخوانید: اولین مورد انتقال ویروس کرونا از جسد به انسان

بیشتر بخوانید: آیا دستکش پارچه‌ای برای جلوگیری از ابتلا به ویروس کرونا موثر است؟

بیشتر بخوانید: فاصله گذاری اجتماعی را در محل کارتان جدی بگیرید

بیشتر بخوانید: چه نکاتی در مورد ویروس کرونا کاملا نادرست هستند؟

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار