تله‌ای که به جای پلنگ،خرس شکار کرد

ماموران یگان حفاظت محیط زیست،یک قلاده خرس قهوه‌ای را که در نوشهر گرفتار تله شکارچیان پلنگ شده بود آزاد کردند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،حسینعلی ابراهیمی کارنامی مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران، گفت: ماده خرس جوان که حدوداً سه سال سن داشته، در شهرستان نوشهر در تله افرادی گرفتار شد که قصد گرفتن پلنگ را داشتند.

او افزود: ماموران یگان حفاظت محیط زیست شهرستان نوشهربلافاصله به همراه دامپزشک معتمد و رییس اداره نظارت برامور حیات وحش این اداره کل، در ناحیه کوهستانی ناصر آباد کجور اعزام شدند و خرس گرفتار در تله فلزی را با بیهوشی از تله آزاد و در منطقه رها سازی کردند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران گفت: محل نصب تله، نه در کنار باغ و مزرعه که بلکه کیلومتر‌ها دورتر از روستا و در داخل طبیعت کوهستانی صخره‌ای کار گذاشته شده بود و با توجه به نوع تله و لاشه گوساله‌ای که به عنوان طعمه کنار آن گذاشته شده بود، متاسفانه قصد گرفتن پلنگی را داشته اند.

ابراهیمی افزود: تلاش برای شناسایی متخلف و یا متخلفان ادامه دارد و اقدام و برخورد قانونی لازم نیز با آنان صورت خواهد گرفت.

او گفت: چرای سرگردان و بدون چوپان دام در مراتع و مناطق حفاظت شده عامل ایجاد تعارضات در حیات وحش شده و بسیاری از افراد با نصب تله‌های این چنینی سبب آسیب رسانی به گونه‌های ارزشمند و شاخص جانوری درطبیعت شده و درصدد حذف گونه‌هایی مانند خرس و پلنگ برمی آیند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران از مراجع قضایی خواست، برای افرادی که این چنین آگاهانه در زیستگاه‌های طبیعی حیات وحش کمر به نابودی آن‌ها بسته و هزینه‌های زیادی را به محیط زیست وارد می‌نمایند، احکام متناسب و بازدارنده‌ای را صادر نمایند.

تله از جنس فلز با صفحه قفل شونده بوده که به تله پاگیر یا پلنگ تله مشهور است.

در سال گذشته سه مورد زنده گیری از تله و رها سازی خرس در مازندران با موفقیت انجام شد.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار