روسیه: دشمنان سعی در بی اعتبار کردن دولت دمشق در بحبوحه شیوع کرونا دارند

سفیر روسیه در دمشق دشمنان دولت سوریه را به تلاش برای بی اعتبار کردن آن به بهانه کمک‌های انسان دوستانه همزمان با شیوع ویروس کرونا متهم کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، الکساندر یفیموف، سفیر روسیه در دمشق اعلام کرد دشمنان دولت مشروع سوریه در تلاشند تا با توسل به همه گیری ویروس کرونا و در لفافه انگیزه‌های انسان دوستانه جعلی، این دولت را بی اعتبار کنند.

بنا به گفته یفیموف، مخالفان دولت قانونی سوریه برای اجرای اهداف شناخته شده خود تعمدا از وضعیت پیرامون همه گیری بیماری کشنده کووید-۱۹ استفاده می‌کنند. آن‌ها با توسل به انگیزه‌های جعلی بشردوستانه، در بحبوحه اپیدمی ویروس کرونا، خواستار مشارکت در فعالیت‌های رزمی و آزاد کردن زندانیان از سوی دولت دمشق هستند. آن‌ها همچنین بر لزوم تحویل‌های مرزی که نقض حاکمیت ملی سوریه است، تاکید دارند.

سفیر روسیه همچنین یادآور شد آنچه واضح است اینکه هیچک از این اقدامات ارتباطی با کمک و حمایت از مردم سوریه ندارند. بنا به گفته سفیر روسیه در دمشق، هدف اصلی دشمنان سوریه اتمام کاری است که این نیرو‌های مخالف از طریق فشار‌های سیاسی و اقتصادی بر سوری‌ها نتوانسته اند آنرا به سرانجام برسانند و این بی اعتبار کردن دولت مشروع سوریه است. 

یفیموف تصریح کرد چنین اقداماتی با هدف جلوگیری از مبارزه با تروریسم، ادامه سیاست تجزیه ارضی سوریه و تضعیف نهاد‌های دولتی آن انجام شده است.

بنا به آمار سازمان جهانی بهداشت تا ۱۶ آوریل، امروز، ۲۹ مورد ابتلا به ویروس کرونا در کشور سوریه شناسایی شده است که از این تعداد دو تن جان باختند.

جدیدترین آمار‌ها درباره شمار مبتلایان به ویروس کرونا در جهان تا صبح روز پنجشنبه نشان می‌دهد، تاکنون دو میلیون و ۸۳ هزار و ۳۰۴ نفر به این ویروس مبتلا شده‌اند و از این میان ۱۳۴ هزار و ۶۱۶ نفر نیز جان خود را از دست داده‌اند. اسپانیا، ایتالیا، فرانسه، آلمان و انگلیس از کشور‌هایی هستند که پس از آمریکا بیشترین آمار مبتلایان به کرونا در جهان را به خود اختصاص داده‌اند.

همه گیری ویروس کرونا در اواخر دسامبر سال ۲۰۱۹ از شهر ووهان چین آغاز شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار