۱۰۸ اشتغال جدید در حوزه ICT کردستان ایجاد شد

سال گذشته در راستای اجرای طرح تکاپو برای ۱۰۸ نفر در بخش‌های مختلف رشته‌های آی سی اشتغال جدید ایجاد شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، فردین سعیدی مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات کردستان گفت: سال گذشته ۳۰ تیم جدید در حوزه فناوری اطلاعات در استان شکل گرفت و ۹۵ تیم فعال قبلی طرح تکاپو نیز توسعه یافتند.

او با بیان اینکه پارسال نهاد‌های طرح تکاپو حوزه آی سی تی استان ۷۵ میلیارد و ۷۸۰ میلیون ریال سرمایه‌گذاری کردند، اضافه کرد: در همین مدت ۷۰ دوره آموزشی برای ۹۲۱ نفر در زمینه تولید اپلیکیشن و گیم، برنامه‌نویسی و کارآفرینی برگزار شد.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات کردستان به ثبت نام و درخواست ۲۳ مورد تسهیلات طرح نوآفرین (سامانه ایران کارفا) در سال ۹۸ اشاره کرد و گفت: اجرای طرح مهارت آموزی نیرو‌های مسلح برای ۱۵ نفر معادل ۹۰۰ نفر ساعت از جمله اقدامات این اداره کل در سال گذشته بود.

سعیدی با اشاره به برگزاری ۲ دوره آموزشی و یک رویداد کارآفرینی در قالب طرح توانمندسازی سازمان فناوری اطلاعات، تاکید کرد: تلاش ما کمک و حمایت از استارتاپ‌ها در راستای ایجاد اشتغال است و در این زمینه به صورت رایگان و با همکاری پارک علم و فناوری، دوره‌های آموزشی را برای نهاد‌های فعال برگزاری می‌کنیم.

منبع:ایرنا

انتهای پیام/ع

برچسب ها: اشتغالزایی ، تسهیلات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.