استاندار قم:

طرح‌های آبخیزداری قم باید تقویت شود

استاندار قم گفت:برای جلوگیری از وقوع سیلاب باید طرح‌های آبخیزداری قم تقویت شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم، بهرام سرمست،استاندار قم روز شنبه در حاشیه بازدید از طرح‌های آبخیزداری قم در گفت‌وگو با خبرنگاران،با تاکید بر تقویت طرح‌های آبخیزداری در استان، گفت: برای جلوگیری از وقوع سیلاب در قم اقدام‌های پیشگیرانه در دستور کار دستگاه‌های مسئول قرار بگیرد.

او افزود: در پی سیلاب‌ دهفته پیش در قم تکلیف‌هایی را برای اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مبنی بر تقویت طرح‌های آبخیزداری معین کردیم.

استاندار قم بیان کرد: به‌تازگی در ابتدای جاده قم – اراک شاهد وقوع سیلابی بودیم ولی خوشبختانه با آمادگی نیروهای عمل‌کننده، تلفات جانی نداشتیم.

سرمست تصریح کرد: به‌هرحال این حادثه نشان داد که در اولویت قرار گرفتن یک سری اقدام‌های پیشگیرانه برای ممانعت از وقوع سیلاب ضروری است.

او بازدید خود از طرح‌های آبخیزداری را در رابطه با طرح‌های بالادست شهرک پردیسان و همچنین توسعه و تقویت آن ذکر کرد و گفت: منابع طبیعی قم باید این طرح‌ها را امسال نیز توسعه دهد.

سرمست عنوان کرد: طرح‌های فوق در جلوگیری از روان آب‌ها و سیلاب‌هایی که موجب تهدید شهر و آب‌گرفتگی معابر شهری می‌شود و منازل شهروندان را با خطر مواجه می‌کند، تأثیر بسزایی دارد، از این دنبال توسعه بیش‌ازپیش این طرح‌ها هستیم.

استاندار قم در پاسخ به سوالی در خصوص تدابیر اتخاذشده در مورد بالادست جاده اراک و بازگشایی مسیر رودخانه قمرود، نیز گفت: در این زمینه به دستگاه ذی‌ربط و ارگان‌های دخیل از قبیل معاونت عمرانی استانداری، شرکت آب منطقه‌ای و شهرداری تأکید شده که جلسه‌هایی را تشکیل نموده و مطالعه‌های کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدت را برای رفع خطر انجام دهند.

سرمست اضافه کرد: ولی برآوردهای اولیه نشان می‌دهد که در احداث برخی طرح‌ها به‌ویژه بیمارستان امام رضا (ع) پیش‌بینی‌های لازم نشده و نیازمند آسیب‌شناسی است.

او در پایان بیان کرد: باید مسیل‌ها و آبراهه‌هایی که موجود بوده در مطالعات جدید نیز پیش‌بینی و در طرح‌های شهری لحاظ شود و مورد ملاحظه و توجه قرار گیرد.

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.