۸۸۲ نفر در حوادث رانندگی در آذربایجان‌شرقی جان باختند

مدیرکل پزشکی قانونی استان آذربایجان‌شرقی از کشته شدن ۸۸۲ نفر در حوادث رانندگی در سال ۹۸ ارجاعی به ادارات پزشکی قانونی استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران  جوان از تبریز ،صفایی‌فرد مدیرکل پزشکی قانونی استان آذربایجان‌شرقی گفت: مرگ و میر ناشی از حوادث رانندگی در سال ۱۳۹۸ ارجاعی به ادارات پزشکی قانونی استان آذربایجان‌شرقی ۸۸۲ نفر بود که این آمار در مقایسه با مدت زمان مشابه سال قبل از آن۱۳۹۷ که تعداد ۹۱۸ نفر بوده حدود چهار درصد کاهش داشته است.

مدیرکل پزشکی قانونی استان گفت: از مجموع تلفات حوادث رانندگی در طی این مدت در استان ۷۰۵ نفر مرد و ۱۷۷ نفر زن بودند.

علی صفایی‌فرد افزود: بیشترین تلفات حوادث رانندگی طی این مدت به‌ترتیب با ۵۹۳ فوتی در جاده‌های برون شهری و روستایی، ۱۹۷ نفر در مسیر‌های درون شهری، ۲۷ نفر در جاده‌های خارج از استان یا سایر راه‌ها گزارش شده است، همچنین در طی مدت مذکور ۲۵ نفر از این تعداد نیز خارج از حریم جاده (موارد غیرترافیکی) و ۳۹ نفر نیز با فاصله بیش از ۳۰ روز از زمان تصادف فوت کرده است.

مدیرکل پزشکی قانونی استان با اعلام اینکه در اسفند ماه سال ۱۳۹۸ تعداد ۶۹ نفر بر اثر حوادث رانندگی در استان جان خود را از دست دادند،گفت: این آمار در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته که ۴۰ نفر بود حدود ۱۶۷ درصد افزایش یافته است.

صفایی‌فرد گفت: طی سال ۱۳۹۸ تعداد مصدومان حوادث رانندگی مراجعه‌کننده به ادارات پزشکی قانونی ۱۷ هزار و ۱۲۶ نفر بوده است که از این تعداد ۴ هزار و ۸۰۰ نفر زن و ۱۲ هزار و ۳۲۶ نفر مرد بودند، این آمار در مقایسه با مدت زمان مشابه سال قبل۱۳۹۷که تعداد مصدومان حوادث ترافیکی ۱۸ هزار و ۱۸۵ نفر گزارش شده بود حدود ۶ درصد کاهش داشته است.

او گفت: در اسفند سال ۱۳۹۸، ۸۱۶ نفر در اثر حوادث رانندگی مصدوم و به ادارات پزشکی قانونی مراجعه کردند که در مقایسه با مدت زمان مشابه در سال ۹۶ حدود ۲۵ درصد کاهش نشان می‌دهد.

مدیرکل پزشکی قانونی استان آذربایجان‌شرقی  افزود: تعداد کل تلفات ناشی از تصادفات رانندگی طی سال ۹۷ در استان ۹۱۸ نفر بود که از این تعداد ۱۷۳ نفر زن و ۷۴۵ نفر مرد گزارش شده‌اند و مصدومان این حوادث نیز در سال ۹۷ بالغ بر ۱۸ هزار و ۱۸۵ نفر گزارش شده است.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار