کارخانه‌ای که به جای تولید، آشیانه‌ای برای پرندگان شده

 کارخانه تولید کیک و کلوچه پویای شوسف ۱۳ سال است به جای تولید تبدیل به آشیانه‌ی پرندگان شده است.

مالکی مدیر عامل کارخانه کیک و کلوچه پویای شوسف درگفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ، گفت: این کارخانه در سال ۸۶ ،با ۴۸۰ متر زیر بنا پس از اخذ مجوز‌های لازم،  راه اندازی شد.

او با اشاره به اینکه روزانه ۸۰ کارتن کیک و کلوچه تولید می‌کرد افزود: تولیداتش را به مناطق نهبندان، شوسف، زاهدان و پاکستان ارسال می شد.

مالکی با بیان اینکه کارخانه برای ادامه کار و تولیدات بیشتر باید به یک آزمایشگاه مجهز باشد گفت:  متأسفانه بودجه و سرمایه ای برای  تجهیز آزمایشگاه نداشتم و مبلغ ۲۴ میلیون تومان از مردم شهرستان دریافت کردم.

 مدیر عامل کارخانه کیک و کلوچه پویای شوسف ادامه داد: برای تأمین مواد اولیه کارخانه و شروع به تولیدات مبلغ ۴۰ میلیون تومان با حمایت فرماندار سابق شهرستان نهبندان در را در اختیار او قرار داده شد.

او با اشاره به اینکه علاوه بر ۸۰ میلیون تومان سرمایه شخصی، ۴۰ میلیون وام از بانک اخذ کرده بود، نتوانست وام بانک را پراخت کند و برای باز پرداخت، وام سرمایه در گردش را از بانک اخذ کرد. اظهار کرد: با وجود این اعتبارات  تولیدات کارخانه اش پس از 4 ماه متوقف شد.

مالکی گفت: کارخانه پویای شوسف با داشتن دستگاه‌های تولید کیک، تولید کلوچه، دستگاه تزریق کاکائو درون کیک، همچنان غیر فعال  است.

مدیرعامل کارخانه تولید کیک و کلوچه پویای شوسف اظهار کرد:  راه اندازی مجدد این کارخانه  به حداقل ۱۵۰ تا ۲۰۰ میلیون تومان سرمایه نیاز دارد تا بار دیگر چرخ تولید در این کارخانه به گردش دربیاید.

کارخانه های غیر فعال برای راه اندازی چه کنند؟

یداللهی روابط عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت نیز با بیان اینکه کارخانه‌های نیازمند تسهیلات برای راه اندازی می‌توانند درخواست وام به بانک را بدهند.

او با اشاره به اینکه این درخواست توسط نمایندگان صمت، بانک و استانداری بررسی و در صورت تایید، اعتبار تخصیص داده خواهد شد.افزود:کارخانه‌های نیازمند تسهیلات می‌توانند به جای دریافت وام، از سرمایه گذارخصوصی نیز بهره گیرند.

انتهای پیام / ط آ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.