نظارت مستمر بازرسان بهداشت بر مراکز تجاری گناوه

همزما با از سرگیری فعالیت مراکز تجاری گناوه، بازرسان بهداشت به طور مستمر از آن‌ها بازدید می‌کنند.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، رئیس شبکه بهداشت و درمان گناوه گفت: با بازگشایی بازار و شلوغی شهر احتمال شیوع کووید ۱۹ در شهر به‌شدت افزایش‌یافته است. بنابراین شبکه بهداشت و درمان این شهرستان تصمیم گرفت با اعزام گروه‌های بازرسی برای بازدید و نظارت بر اجرای موازین بهداشتی مصوب در واحدهای صنفی، اقدامی برای کاهش احتمال شیوع این بیماری انجام دهد.

محمد بازیاری با تاکید بر اینکه شهرستان گناوه ظرفیت تبدیل‌شدن به کانون شیوع بیماری را داشت و دارد، عنوان کرد: بسته شدن بازار در ابتدای اسفند ۹۸ کمک بسیار بزرگی در کاهش ابتلای ساکنان شهر و حتی استان به کووید ۱۹ داشت.

او ادامه داد: اینکه آمار ابتلا به این بیماری در گناوه در چند روز اخیر روی عدد ۲۲ ثابت مانده است نشان بر بالا بودن مطالبه گری و سواد سلامت مردم و عملکرد مطلوب مدافعان سلامت دارد.

رئیس شبکه بهداشت و درمان گناوه بیان کرد: هر شخصی ممکن است ناقل بیماری کووید ۱۹  باشد و عاقلانه این است که با رعایت فاصله اجتماعی، استفاده از ماسک و ضدعفونی مکان و دست‌ها احتمال ابتلای خود را پایین بیاوریم.

بازیاری با تشکر از مردم برای همکاری با مدافعان سلامت، گفت: مردم در دو ماه گذشته در کنار ما برای سلامتی همشهریان خود از هیچ‌گونه کمک و همراهی دریغ نکرده‌اند و اکنون وظیفه ما است به آن‌ها نشان بدهیم ما در کنار آن‌ها و برای سلامت آن‌ها مبارزه می‌کنیم.

او افزود: طراحی فهرستی با ۱۸ سؤال شامل موازین بهداشتی صنوف، به‌منظور آموزش و پایش عملکرد صاحبان واحدهای صنفی در بازار گناوه صورت گرفته است و از صاحبان این واحدها می‌خواهیم  با بازرسان بهداشت برای حفظ سلامت خود و دیگران همکاری کنند.

مرکز تجاری گناوه شامل ۶۳ پاساژ و هزار و ۸۶۶ باب مغازه است که گروه شبکه بهداشت و درمان روزانه آن‌ها را بررسی می‌کند.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.