ساخت دستگاه‌های تولید ماسک N۹۵ در کشور

تا کنون دستگاه‌های الکتروریسی با وجود قیمت بالا برای ساخت ماسک به کشور وارد می‌شدند که امروزه با تلاش شرکت‌های دانش بنیان، در داخل کشور تولید می‌شوند.

به گزارش خبرنگار حوزه فناوری گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، در پی شیوع ویروس کرونا، همه شرکت‌های دانش بنیان در کشور برای مبارزه با این ویروس وارد میدان عمل شده و دستگاه‌ها و امکانات متنوعی را عرضه کرده اند. به همین منظور، یک شرکت دانش بنیان به ساخت دستگاه الکتروریسی برای تولید ماسک‌های N۹۵ و N۹۹ پرداخته است.

نادر نادری مدیرعامل این شرکت دانش بنیان اعلام کرده که این ماسک‌ها بر اساس استاندارد‌های آمریکایی ساخته و به جامعه پزشکی برای مبارزه با کرونا عرضه می‌شوند.


بیشتر بخوانید: ترکیب نانوذرات و نانولوله کربنی برای تولید هیدروژن با کارایی بالا


 دستگاه‌های الکتروریسی قابلیت تولید ماسک‌های N۹۵ را دارند که با قرار دادن یک لایه نانو الیاف روی پارچه‌های معمولی که ۳۰ تا ۴۰ درصد کارایی داشته، به ماسک‌هایی با قدرت جلوگیری از عبور ویروس از این پارچه ها، تبدیل می‌شوند.

این شرکت دانش بنیان اعلام کرده است با همکاری شرکت‌های دیگر، موفق به تولید گسترده فیلتر و فعال کردن این صنعت در داخل کشور شده  است. همچنین این شرکت‌ها توانسته اند ظرفیت تولید ماسک‌ها را به ۲۵۰ هزار عدد در روز رسانده و بخش عظیمی از نیاز کشور به ماسک‌ها را بر طرف کنند.

در حال حاضر ماسک‌هایی با کارایی بالا در شرکت‌های دانش بینیان تولید شده و بی واسطه و به طور مستقیم به دست وزارت بهداشت و مردم می‌رسند.

پیش از شیوع ویروس کرونا، با وجود زیرساخت‌های مناسب برای تولید ماسک، به دلیل تقاضای کمی که برای این کالا وجود داشت، میزان تولید آن‌ بسیار پایین‌تر بوده و بخش عمده آن‌ها نیز صادر می‌شدند. اما پس از شیوع ویروس کرونا خوشبختانه شرکت‌های دانش بنیان با افزایش ظرفیت ساخت این محصول، توانسته اند کشور را از واردات آن تا حد زیادی بی نیاز سازند.


بیشتر بخوانید: ۴ هزار خدمت توانمندسازی صادراتی به دانش‌بنیان‌ها ارائه شد


یکی از مشکلات پیش روی ساخت ماسک توسط شرکت‌های دانش بنیان، نبود دستگاه‌های الکتروریسی بود که با توجه به قیمت بالا واردات آن‌ها بسیاز هزینه بر بود. ساخت این دستگاه‌ها در داخل کشور نه تنها نیاز کشور به واردات آن را برطرف ساخت، بلکه زمینه را برای صادرات این محصول و ورود ارز به داخل کشور فراهم کرد.

حمایت مادی و معنوی ستاد نانو، صندوق نوآوری و شکوفایی و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از شرکت‌های دانش بنیان، یکی از محرکه‌های اساسی این شرکت‌ها در ساخت محصولات متنوع برای مبارزه با ویروس کرونا بوده و با دادن وام‌های مختلف به تولید این محصولات کمک شایانی کرده اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۶ ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۹
ما كه نديدبم بخريم
آخرین اخبار