زنگ خطر جدی ویروس نامرئی کرونا در ترافیک شهری

افزایش ترافیک شهری هشدار و زنگ خطری جدی برای اوج گیری ویروس نامرئی است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، بعد از شیوع کرونا در کشور، شهر شیراز نیز مانند بسیاری از کلان شهر‌ها، روز‌هایی خالی از تردد و مملو از سکوت را طی کرد و شهروندان با پی بردن به اهمیت موضوع، بیشتر در خانه ماندند تا از این روز‌های سخت به سلامت عبور کنند.

اما در روز‌های اخیر، صدای بوق خودروها، رفت و آمد‌های غیر ضرروری و افزایش ترافیک شهری هشدار و زنگ خطری جدی برای اوج گیری دوباره این ویروس نامرئی خطرناک را می‌دهد.

ویروس کرونا یا کووید ۱۹ به بیشتر کشور‌های جهان سرایت کرده است و سازمان بهداشت جهانی را برآن داشته است تا وضعیت فوق‌العاده اعلام کند.

بنا بر اعلام مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، تا ظهر یکشنبه هفتم اردیبهشت ۹۹، تعداد ۹۰هزار و ۴۸۱ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده اند و شمار جانباختگان این ویروس در کشور به پنج هزار و ۷۱۰ نفر رسید.

در استان فارس، علاوه بر شیراز، در شهرستان‌های فسا، نی‌ریز، اقلید، خرم بید، استهبان، داراب، خفر، فراشبند، خرامه، لامرد، ارسنجان، لارستان، کازرون، آباده، اوز، خنج، مرودشت، سپیدان، قیروکارزین، فیروزآباد، جهرم، گراش، بوانات، زرقان، بیضا، کوهچنار و سرچهان بیماران مبتلا به کرونا شناسایی شده‌اند.

بیمارستان حضرت علی اصغر (ع) و سه بیمارستان شهید چمران، شهید فقیهی و شهید بهشتی در شیراز به عنوان مراکز پشتیبان در کنار معرفی ۹ مرکز در شیراز و ۳۶ مرکز در دیگر شهرستان‌های استان فارس برای مراجعه افراد مشکوک به کرونا به این بیماران خدمات می‌دهند.

منبع: صدا و سیما

انتهای پیام/ت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار