برداشت گیاه دارویی بابونه در کازرون

مسئول باغبانی جهاد کشاورزی شهرستان کازرون از برداشت گیاه دارویی بابونه در کازرون خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، زهرا پناه مسئول باغبانی جهاد کشاورزی شهرستان کازرون اظهار کرد: کازرون با دارا بودن شرایط آب و هوایی مساعد، مستعد کشت و پرورش انواع گیاهان دارویی از جمله بابونه است.

او ادامه داد: در پاییز پارسال، ۵ هکتار بابونه رقم آلمانی در شهرستان کازرون کاشته و با وجود مشکلاتی از جمله نبود دستگاه برداشت، پیش بینی می‌شود از هر هکتار متوسط ۳ تن بابونه خشک برداشت شود.

پناه افزود: یکی از مزایای کشت گیاهان دارویی، قابلیت کاشت آن‌ها در اراضی کوچک و کرت‌های قابل کشت است که درآمد نسبتا خوبی دارد و گیاهان دارویی به علت آستانه تحمل بالا در برابر تنش‌های محیطی و نیاز کم به منابع آبی برای کاشت در شرایط اقلیمی این شهرستان مناسب هستند.

این مقام مسئول گفت: بابونه، گیاهی علفی و یکساله است و به صورت پاییزه و بهاره کشت می‌شود و این گیاه شور پسند در زمین‌هایی که شوری بیشتری داشته باشد با عصاره‌ای بهتر و رنگی زیباتر تولید می‌شود.

او افزود: گیاه بابونه دارای خواص تقویت کننده معده وروده، ضد نفخ، آرام بخش و مناسب برای پوست و سردرد است و گل و برگ‌های آن خاصیت دارویی فراوان دارد که در داروسازی، طب سنتی ودر تهیه موادآرایشی و بهداشتی از آن استفاده می‌شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار