صدور مجوز تولید در فازدوم مجتمع فولاد بافت

مدیرعامل شرکت احیا استیل فولاد بافت گفت: مجوز فاز ۲دوم فولاد بافت از فولادسازی به احداث دو واحد شامل کارخانه گندله‌سازی و کارخانه احیا مستقیم جدید صادر شد.

صدور مجوز تولید در فازدوم مجتمع فولاد بافتبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، سورنا زمانیان مدیرعامل شرکت احیا استیل فولاد بافت گفت: سازمان برنامه و بودجه مستند به اصلاحیه تصویبی در شورای اقتصاد، مراتب قطعی تغییر محصول فاز ۲ از فولادسازی به گندله را به بانک مرکزی، وزارت صمت و وزارت امور اقتصادی و دارایی اعلام کرده است.

او افزود: طبق مصوبه اخیر، محصول فاز ۲ از فولادسازی به گندله با ظرفیت ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تن تغییر کرده است و واحد احیاء مستقیم شماره ۲ کارخانه نیز به روش پِرِد با ظرفیت ۸۰۰ هزار تن خواهد بود که باید در مدت سه سال احداث شود.

زمانیان تصریح کرد: تحقق فاز ۲ کارخانه در گرو این است که سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران، ایمیدروبه عنوان دارنده جواز تاسیس و سازمانی که گشایش اعتبار (LC) به نامش است، بتواند عملیات گردش مالی را به موقع انجام دهد تا بتوانیم از گذرگاه تحریم که در این پروژه بسیار تاثیرگذار است، عبور کنیم.

او گفت: برنامه ریزی‌ها برای اجرای فاز ۲ از خرداد ماه سال قبل شروع و از اسفندماه گذشته کار‌های عملیاتی آغاز شده که به دلیل شیوع ویروس کرونا، عملیات خاکبرداری که قرار بود ۱۶ فروردین امسال انجام شود، به تعویق افتاده است.

مدیرعامل شرکت احیا استیل فولاد بافت گفت: از ایمیدرو درخواست کرده ایم در تامین زیرساخت‌ها شامل توافق با توانیر برای خط خط اختصاصی انتقال برق از سیرجان به بافت، توافق با شرکت ملی گاز و آوردن خط لوله گاز به در کارخانه برای فاز ۲ و همچنین تزریق نقدینگی از محل فاینانس اقدام کند.

او بیان داشت: کارخانه احیا استیل فولاد بافت، بزرگترین و تنها مجتمع صنعتی بزرگ منطقه در سطح سه شهرستان بافت، رابر و ارزوئیه است که در سال ۹۸ افتتاح شد.

با صدور مجوز جدید برای تولید در مجتمع فولاد بافت قرار است واحد گندله‌سازی با ظرفیت ۲.۵ میلیون تن و کارخانه احیا مستقیم برای تولید ۸۰۰ هزار تن آهن اسفنجی جدید این دو محصول را با همین ظرفیت تولید کند.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Lithuania
بهرام خانمحمدی
۱۹:۳۰ ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۹
پیمانکار قالبند وارماتور بند با۲۵ سال سابقه در کارهای صنعتی
آخرین اخبار