حفاران غیرمجاز آثار باستانی در اردبیل دستگیر شدند

فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی استان اردبیل گفت: چهار نفر حفار غیرمجاز آثار تاریخی و باستانی در بخش مرکزی شهرستان اردبیل دستگیر شدند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، سرهنگ صابر افضل‌نیا، فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی استان اردبیل گفت: در راستای جلوگیری از دست‌درازی برخی سودجویان و سوء استفاده‌کنندگان به آثار تاریخی و میراث فرهنگی در استان، نیروهای یگان حفاظت میراث فرهنگی استان به صورت شبانه‌روزی در حال گشت‌زنی در مکان‌های تاریخی استان هستند.

او از دستگیری چهار نفر از حفاران غیرمجاز آثار تاریخی و باستانی در اردبیل خبر داد و افزود:‌ این افراد در حال حفاری میراث فرهنگی و تاریخی در بخش مرکزی اردبیل بودند که با هوشیاری نیروهای یگان حفاظت میراث فرهنگی در دام قانون افتادند.

فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی استان اردبیل بیان کرد:‌ این افراد پس از دستگیری با تشکیل پرونده تحویل دستگاه قضا شدند تا رسیدگی لازم و قانونی به جرایم و تخلفات آنها انجام شود.

افضل‌نیا از برخورد شدید و قانونی با حفاران و سوء استفاده‌کنندگان از میراث فرهنگی خبر داد و گفت: با گشت‌زنی‌های شبانه‌روزی اجازه نمی دهیم تا برخی افراد سودجو به این مواریث چشم طمع دوخته و اقدام به سودجویی کنند.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.