بیمه شدگان تا پایان اردیبهشت درخواست بیمه بیکاری بدهند

بیمه شدگان مشمول، تا پایان اردیبهشت می‌توانند در سامانه الکترونیکی ثبت درخواست بیمه بیکاری، تقاضای خود را ثبت کنند.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، مدیر کل تامین اجتماعی استان بوشهر گفت: بیمه شدگان مشمول، تا پایان اردیبهشت می‌توانند در سامانه الکترونیکی ثبت درخواست بیمه بیکاری به نشانی bimebikari.mcls.gov.ir درخواست خود را ارائه کنند.

عبدالله شیرکوند، درباره مشمولان دریافت مقرری بیکاری نیز بیان کرد: مطابق قانون، بیمه بیکاری، کارگرانی که به علت حوادث غیرمترقبه و به صورت غیرارادی شغل خود را از دست می‌دهند و بیکار می‌شوند، مشمول دریافت مقرری بیمه بیکاری خواهند بود؛ بنابراین کارگران مشمول قانون کار و قانون تأمین اجتماعی که در یکی از ۱۰ رسته فعالیت آسیب پذیر از کرونا اشتغال داشته و فهرست حق بیمه کارکرد ماهانه آن‌ها به انضمام سه درصد بیمه بیکاری از کارگاه محل اشتغال به سازمان تأمین اجتماعی فرستاده می‌شود، مشمول این تسهیلات می‌شوند.

او ادامه داد: واحد‌های اجرایی ادارات کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی و تأمین اجتماعی استان با حذف مراحل حضور غیاب و بازرسی احراز اشتغال تا پایان اردیبهشت به مدت سه ماه مقرری بیمه بیکاری مشمولان را پرداخت خواهند کرد.

مدیر کل تأمین اجتماعی استان تأکید کرد: بیمه شدگانی که در چارچوب قانون بیمه حرف و مشاغل آزاد و بیمه اختیاری از جمله رانندگان درون شهری و برون شهری که به صورت خویش فرما تحت پوشش تأمین اجتماعی قرار گرفته اند، مشمول این مقررات نمی‌باشند و فقط کارگرانی که در کارگاه‌های موضوع قانون کار، شاغل هستند و حق بیمه کارکرد ماهانه و بیمه بیکاری را به سازمان تأمین اجتماعی پرداخت می‌کنند، مشمول این طرح خواهند بود.

شیرکوند با اشاره به اینکه تا ۱۵ فروردین، سه هزارو ۳۱۷ بوشهری درخواست بیمه بیکاری را در سامانه ثبت کرده‌اند، بیان کرد: نحوه شناسایی بیکاران مشمول، تعیین مشاغل کم خطر و پرخطر، نحوه واریز کمک هزینه بیکاری، مدت پرداخت و ... در سازمان برنامه و بودجه کشور در حال تدوین است و پرداخت مقرری بیکاری به مشاغل متاثر از بیماری کرونا مستلزم تصویب دستورالعمل یاد شده در ستاد ملی مدیریت بیماری و تخصیص اعتبار از محل منابع صندوق توسعه ملی است که به محض صدور دستورالعمل و تخصیص اعتبار لازم، شیوه نامه اجرایی آن علام خواهد شد.

او همچنین افزود: به منظور رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی ستاد مبارزه با ویروس کرونا مقرر شد تا دفترچه‌های درمانی تمام بیمه‌شدگان، مستمری بگیران و افراد تبعی آنان که تا پایان بهمن سال ۹۸ اعتبار داشته، صرف‌نظر از پرداخت یا پرداخت نشدن حق بیمه تا اردیبهشت سال ۹۹ معتبر تلقی شود.

مدیر کل تأمین اجتماعی استان بوشهر از بیمه شدگان، بازنشستگان و کارفرمایان خواست کارهایشان را از طریق درگاه خدمات غیرحضوری این سازمان به نشانی https://eservices.tamin.ir درخواست خود را ثبت و پیگیری کنند.

شیرکوند  خطاب به کارفرمایان هم گفت: مطابق مصوبه ستاد ملی مبارزه با بیماری کرونا، پرداخت تسهیلات مالی به کارفرمایانی میسر خواهد بود که اشتغال بیمه شدگان در شرایط بحران را حفظ کنند و از اخراج کارگران بپرهیزند.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
احمد خدابنده لو
۱۹:۴۹ ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۹
سلام ماکه کارگر ساختمانی هستیم بیمه هم نداریم تکلیف ما چیست دوماه بیکار هستم آیا ما ایرانی نیستم موقع جنگ تحمیلی باشد یا سربازی باشد ان موقع ه پیدا می کنند کد ملی 4371649122
Iran (Islamic Republic of)
احمد خدابنده لو
۱۹:۳۷ ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۹
سلام ماکه کار گر فصلی هستم
Iran (Islamic Republic of)
اسفندیار تفظی
۰۹:۱۴ ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۹
سلام من چهار سال بیمه ریختم باز نتونستم بریزم از بیکا ری. سوادم ندارم