تخریب بیش از ۳ هزار تونل در مرز مشترک مصر و نوار غزه

سخنگوی ارتش مصر از تخریب بیش از ۳ هزار تونل در مرز مشترک با نوار غزه در ۵ سال گذشته خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از جروزالم پست، سخنگوی ارتش مصر اعلام کرد در ۵ سال گذشته، بیش از ۳ هزار تونل در امتداد مرز مشترک با نوار غزه تخریب شده است.

سخنگوی ارتش مصر اعلام کرد: در سال ۲۰۱۵، دولت مصر تصمیم به ایجاد یک منطقه عاری از تنش در امتداد مرز با غزه گرفت. این تونل‌ها برای تهدید امنیت ملی مصر از جمله نفوذ تروریست ها، قاچاق اسلحه، مهمات، کالا‌ها و مواد مخدر مورد استفاده قرار می‌گرفت. ما منطقه امن را در مراحل مختلف ایجاد کردیم، زیرا ساکنان این نواحی مجبور به جابجایی بودند.

بنا به گفته این مقام ارتش مصر، برخی از این تونل‌ها سه کیلومتر طول و ۳۰ متر عمق داشتند.

او با اشاره به عملیات ارتش مصر در صحرای سینا گفت در جریان یکی از این عملیات‌ها ۱۲۶ تروریست کشته شدند. این عملیات ارتش مصر ۲ روز پس از انفجار مرگبار در مصر اتفاق افتاد، انفجاری که گروه تروریستی داعش مسئولیت آن را برعهده گرفت.

وزارت کشور مصر در این‌ باره اعلام کرد: «سازمان امنیت ملی مصر اطلاعاتی در رابطه با عناصر تروریستی کسب کرد. این تروریست‌ها در خانه‌ای در منطقه "بیرالعابد" پنهان شده بودند.»

سخنگوی ارتش مصر افزود در نتیجه ۲۲ حمله و ۱۶ «عملیات منحصر به‌فرد» در شمال و مرکز سینا، ۱۲۶ تروریست تکفیری کشته شده و نیروی هوایی این کشور ۲۲۸ مخفیگاه و پناهگاه وابسته به تروریست‌ها را منهدم کرده است. در این عملیات‌ها مقادیر زیادی انواع سلاح و بمب‌کمری برای انفجار کشف و ۱۱۶ خودروی دو دیفرانسیل و ۶۳۰ مین و بمب کنارجاده‌ای به همراه شش تونل نیز منهدم شده است.

انتهای پیام/

برچسب ها: نوار غزه ، ارتش مصر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
-
منصور
۱۱:۴۹ ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۹
البته نقش انگلیس را در خریداری کردن زمینهای فلسطینیان را نمیشه نادیده گرفت // ولی خوب بهر ترفندی و سیاستی که بود خریداری کردن و این موضوع را نمشود کتمان کرد
آخرین اخبار