ادعای منابع صهیونیستی درباره اجازه دسترسی ایران به پایگاه حمیمیم روسیه

بر اساس ادعای یک برنامه ردیابی پرواز وابسته به صهیونیست‌ها، فدراسیون روسیه به ایران اجازه دسترسی به پایگاه هوایی حمیمیم در غرب سوریه را داده است.

آیا روسیه به ایران اجازه دسترسی به پایگاه هوایی حمیمیم را داده است؟به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی المصدر، یک برنامه ردیابی پرواز که بر تحرکات روسیه در سوریه نظارت دارد، مدعی شده است فدراسیون روسیه در اقدامی نادر، به ایران اجازه دسترسی به پایگاه هوایی حمیمیم واقع در سوریه را داده است.

بر این اساس این ادعا، یک فروند هواپیمای باری IL-۷۶ سوریه که از فرودگاه مهرآباد تهران به سمت پایگاه هوایی حمیمیم در نزدیکی شهر ساحلی جبله در استان لاذقیه سوریه در حال پرواز بود، ردیابی شد. این هواپیما بیشتر مواقع از تهران به دمشق پرواز می‌کند و ادعا می‌شود تحت نظر ارتش رژیم صهیونیستی قرار دارد.

رژیم صهیونیستی همچنین مدعی شده است از طریق این پرواز تجهیزات نظامی ایران به منطقه ارسال می‌شود.

 رژیم صهیونیستی بارها به بهانه آنچه مقابله با ایران خوانده شده است، مراکز و تاسیسات سوریه را هدف حملات تجاوزکارانه خود قرار داده است. دیروز هم در چارچوب همین ادعای خود مرکزی در حلب را هدف حمل موشکی قرار داد. پیشتر، یک منبع امنیتی در سوریه اعلام کرد تجاوز نظامی بامداد دیروز رژیم صهیونیستی به پایگاه‌های نظامی در شرق استان حلب، از طریق عبور جنگنده‌ها از حریم هوایی پایگاه نظامی التنف، تحت اشغال نیرو‌های تروریست آمریکا در مثلث سوری-عراقی-اردنی، صورت گرفته است. 

المصدر نوشت گفته می‌شود این حملات با هدف جلوگیری از ورود هواپیما‌های ایرانی صورت گرفته است. با این حال، روسیه این امکان را برای ارتش ایران فراهم آورد تا بتواند از میدان هوایی نظامی خود در استان لاذقیه استفاده کند؛ اقدامی که روابط مسکو و تل آویو را به چالش می‌کشد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار