اجرای طرح برخورد پلیس با خودرو‌های شیشه دودی در همدان

رئیس اداره عملیات ترافیکی پلیس راهنمایی و رانندگی استان همدان از اجرای طرح برخورد پلیس با خودرو‌های شیشه دودی در این استان خبر داد.

اجرای طرح برخورد پلیس با خودرو‌های شیشه دودی در همدانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ سرهنگ دوم سید جواد حسینی رئیس اداره عملیات ترافیکی پلیس راهنمایی و رانندگی استان همدان گفت: طرح برخورد با خودرو‌های دارای شیشه دودی از ابتدای اردیبهشت آغاز شده و تیم‌های پلیس راهور اقدام به اعمال قانون رانندگان متخلف می‌کنند.

او افزود: ماموران پلیس راهور علاوه بر جریمه راننده متخلف، فرد را پیش از ادامه تردد ملزم به رفع موانع دیداری ایجاد شده بر روی شیشه وسیله نقلیه می‌کنند.

رئیس اداره عملیات ترافیکی پلیس راهنمایی و رانندگی استان همدان با بیان اینکه دودی کردن شیشه خودرو میزان سوانح را افزایش می‌دهد افزود: این کار موجب محدودیت در دیدن معابر و عابران برای راننده به ویژه شب هنگام شده و احتمال تصادف را بیشتر می‌کند.

حسینی گفت: علاوه بر اعمال قانون دارندگان خودرو‌های شیشه دودی، طبق دستورالعمل هیچگونه خدماتی در مراکز تعویض پلاک و دفاتر خدمات خودرویی به مالکان این قبیل خودرو‌ها تا زمان رفع نکردن موانع دیداری داده نمی‌شود.

او گفت: برخی رانندگان تاثیر منفی گرمای نور خورشید به داخل خودرو را بهانه‌ای برای دودی کردن شیشه عنوان می‌کنند در حالیکه دمای هوا و شدت تابش نور خورشید در همدان به گونه‌ای نیست که نیاز به دودی کردن شیشه خودرو باشد.

رئیس اداره عملیات ترافیکی پلیس راهنمایی و رانندگی استان همدان بیان کرد: طبق قانون استفاده از شیشه دودی به نحوی که راننده و سرنشین خودرو قابل‌تشخیص نباشند تخلف محسوب شده و برای این خودرو‌ها جریمه ۵۰ هزارتومانی اعمال می‌شود.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.