ورود شورای شیراز به اقتصاد دیجیتالی کسب و کار آنلاین

عضو شورای شهر شیراز با بیان اینکه در اوج تنگناهای خرید و فروشی که بواسطه کروناویروس ایجاد شده اقتصاد دیجیتالی کسب و کار آنلاین ارزش خود را نشان داده، گفت: شایسته است که کمیسیون هوشمندسازی به این حوزه نیز ورود کند تا از مزایای مثبت آن بی بهره نمانیم.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، قاسم مقیمی گفت: فارغ از سایر پدیده‌های سیاسی، تاریخی، نظامی، اقتصادی و فرهنگی که به تنهایی با حضورشان تاریخ را تحت تاثیر قرار دادند، کرونا ویروس همزمان همه این حوزه‌ها را یکجا تحت تاثیر خود قرارداده و از همه مهمتر اگر بیشتر این پدیده‌ها به صورت جمعی و اجتماعی تاثیرات خود را عیان کردند، این پدیده به عرصه زندگی فردی و شخصی شهروندان نیز نفوذ کرده است و بن بستی بی سابقه در روابط خانوادگی ایجاد کرده است.

او افزود: کرونا، ابر پدیده قرن حاضر و شاید قرنهای پیش رو است که همه الگوهای زندگی، قوانین رفتاری، اصول بهداشتی و زیست محیطی و مدیریت شهری را تغییر داده است و قطع به یقین جهان پس از کرونا را جهان متفاوتی خواهد کرد.

این عضو شورای شهر شیراز ادامه داد: بر همگان واضح و مبرهن است که زحمات، خدمات و اقدامات مجموعه شورا و شهرداری، دانشگاه علوم پزشکی، مجموعه مدیریتی استان و سایر دستگاههای و نهادها بویژه بخش‌های نظامی و انتظامی، نیروهای بسیج و أقشار ورزشکار، روحانی، کمیته امداد، هنرمندان و فرهنگوران و سایر بخشهای دخیل در امر درمان کروناویروس سبب شده تا ایران و شیراز در این حوزه در شرایط تحریم‌های ظالمانه دارویی و بحرانهای اقتصادی سربلند باشند.

مقیمی بیان کرد: درخشش این مهم آنجاست که WHO سازمان بهداشت جهانی نقش حضور نیروهای داوطلب مردمی در ایران در امر تهیه ماسک ومواد بهداشتی را ستوده است و به انعکاس خبر آن در سامانه جهانی خود پرداخته است.

او عنوان کرد: اما آنچه محل این بحث است آمادگی لازم از سوی شهرداری و سایر مسوولان جهت مبارزه و مقابله با موج دوم و احتمال موج سوم ورود بیماری کرونا و در کنار آن انفلوانزا به شهرها و روستاهای کشور است.

مقیمی گفت: اگر در موج اول غفلت، و یا ناگهانی بودن بیماری کرونا همهزیرساختهای مدیریتی را دچار نقصان کرد، اما در موج دوم و سوم هیچ اهمال و کم کاری از سوی هیچ فرد یا ارگانی از سوی شهروندان پذیرفته نیست و شایسته و انصاف نیست مردم نجیب و صبور خود را بیشتر آزرده کنیم.

رئیس کمیسیون اقتصاد شورای شهر شیراز با تاکید بر اینکه از هم اکنون و با توجه به هشدارهای مکرر متولیان درمان و سلامت کشور که ورود موج‌های دوم و سوم را قطعی دانست‌اند، باید طرحهای فوریت دار در دستور کار شورا و نیز دولت و مجلس محترم شورا قرار گیرد و بسته‌های حمایتی در حوزه‌های بهداشتی، سلامت، اقتصاد، مواد غذایی و فرهنگی و اجتماعی و غیره تعریف و پیش‌بینی شود، گفت: تبعات منفی اقتصادی کرونا در چند ماه آینده عیان می‌شود و این همزمان است با موج دوم و سوم کرونا که شاید تحمل آن سخت تر و تبعات جانی و روانی آن دردناک تَر از موج اول باشد.

مقیمی تاکید کرد: شایسته است کمیسیون‌های برنامه و بودجه و نیز کمیسیون فرهنگی در کنار شهرداری با همکاری دانشگاه علوم پزشکی، از همین امروز پیش‌بینی مواجهه صحیح و کارشناسی شده با این پدیده شوم انجام دهند و با طرح‌ها و لوایح بموقع و منطقی آمادگی لازم را چه در نیروهای درون سازمان و چه در میان شهروندان ایجاد کنند، چرا که حجم و تراکم انباشته برنامه‌های انجام نشده علمی، فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی در انتهای سال گذشته و ابتدای امسال ممکن است آتشی زیرخاکستر باشد.

او در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه ضربه مهلک کروناویروس اگر چه بر جان مردم وارد شد اما اقتصاد را نیز از گزند خود بی نصیب نکرد و شاید سالها زمان نیاز باشد تا زخم حاصل از ان التیام یابد، گفت: شهرداری شیراز در حیاتی ترین لحظات درامدی خود، قید منافع شهرداری را زد و سلامت مردم را بر هر چیزی ارجح دانست.

رئیس کمیسیون اقتصاد شورای شهر شیراز اظهار کرد: در حال حاضر با جبهه‌های کاری متفاوتی در حوزه اقتصادی و سرمایه گذاری شهرداری روبرو هستیم که ابتدا نگاه ملی به شیوه ورود مجموعه مدیریتی شهر شیراز و استان فارس به مدیریت و کنترل بیماری کووید۱۹ است که بواسطه عملکرد مثبت و قابل قبول آن باید از سوی دولت بویژه سازمان برنامه و بودجه، مجلس شورای اسلامی، بنیاد مستضعفان و صندوق توسعه ملی و سایر نهادها مورد تفقد قرار گیرند تا چرخ توسعه و پیشرفت شیراز از حرکت نایستد.

مقیمی تاکید کرد: همچنین سرمایه گذاران، فعالان بخش اقتصادی و اعضای اتاق‌های بازرگانی که همیشه در خدمت ایران و آبادانی و آزادی آن بوده‌اند این بار نیز با تخصیص و چرخش بخشی از سرمایه خود در حوزه‌های اقتصادی شهرداری شیراز کمک کنند تا شیراز سبزتر از همیشه بر تارک تاریخ بدرخشد، که البته این نیازمند تعریف مکانیسمی دوسویه با منافع مشترک، از سوی کمیسیون برنامه و بودجه شورا و معاونت مالی و اقتصادی شهرداری است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار