اعطای تسهیلات ۲ هزار میلیارد ریالی به کسب و کار‌های فرهنگی هنری

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس گفت: ۲ هزار میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه در اختیار کسب و کار‌های فرهنگی و هنری آسیب دیده از شیوع ویروس کرونا قرار می‌گیرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، صابر سهرابی گفت: به منظور کمک به کسب و کار‌های فرهنگی و هنری آسیب دیده از شیوع ویروس کرونا ۲ هزار میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه با کمک وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در اختیار کسب و کار‌های فرهنگی و هنری آسیب دیده از شیوع ویروس کرونا قرار می‌گیرد.

او افزود: صدمات ناشی از همه گیری ویروس کرونا تبعات اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی را به دنبال داشته و اکثر هنرمندان و اهالی فرهنگ و ادب بدون درآمد ثابت و امنیت شغلی هستند و وضعیت موجود، موجب بیکاری و مشکلات معیشتی برخی اهالی فرهنگ، هنر ورسانه شده است.

سهرابی با بیان اینکه تاکنون در استان فارس ۲ هزار و ۳۵۰ نفر در صندوق بیمه هنرمندان، از مزایای بیمه بهره‌مند شده اند، تصریح کرد: صندوق اعتباری هنر بسته‏‌های حمایتی برای رفع نیاز‌های اعضا در این شرایط بحرانی را تدوین و به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی پیشنهاد داد و طی این مدت رایزنی‌های متعددی با نهاد‌های مسئول انجام شده است و بیمه شدگان صندوق اعتباری هنر از پرداخت حق بیمه خود در سه ماهه اول سال معاف شدند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس تصریح کرد: طی هماهنگی با معاون توسعه کارآفرینی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مقرر شده است برای جبران ضرر و زیان کسب و کار‌های فرهنگی و هنری آسیب دیده از شیوع ویروس کرونا، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مبلغ دو هزار میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه از سوی صندوق اعتباری هنر به فعالان فرهنگی و هنری این حوزه پرداخت کند.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار