ارائه مشاوره تغذیه در ارسنجان

همزمان با شیوع بیماری کووید۱۹، خدمات مشاوره تغذیه در ارسنجان به صورت تلفنی به متقاضیان ارائه می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، اسکندری سرپرست شبکه بهداشت و درمان ارسنجان گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا در کشور و کاهش مراجعات عمومی به درمانگاه‌ها برای دریافت خدمات بهداشتی و سلامت محور، ارائه خدمات تلفنی مشاوره تغذیه در دستور کار واحد تغذیه مرکز بهداشت ارسنجان قرار گرفت.

او، بیان کرد: از ابتدای شیوع کرونا تاکنون، بیش از ۵۰۰ خدمات  تلفنی مشاوره تغذیه به گروه‌های هدف و مردم شهرستان ارسنجان ارایه شده است.

سمیرا زارعی کارشناس تغذیه مرکز بهداشت ارسنجان با اشاره به پیگیری وضعیت تغذیه نزدیک به ۱۳۰ بیمار مبتلا به دیابت و فشار خون، مادران باردار پرخطر و دیگر افراد در معرض خطر تصریح کرد: در ابتدای شیوع کرونا، آموزش حضوری نکات تغذیه‌ای در حال اجرا بود که با گسترش بیماری، ارایه این آموزش‌ها به فضای مجازی منتقل و مطالب آموزشی در قالب پمفلت، فیلم، کلیپ و پوستر به سفیران سلامت و داوطلبان متخصص ادارات ارسال و با استفاده از این فضا بین مردم منتشر شد.

او، ادامه داد: با شناسایی افراد مبتلا به کرونا در شهرستان ارسنجان، وضعیت تغذیه این بیماران نیز به صورت تلفنی پیگیری و راهنمایی‌های لازم با هدف تغذیه صحیح بیماران، به خانواده‌های این افراد ارائه می‌شود.

انتهای پیام/ت

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار