کارگاه‌های آموزش صنایع دستی استان اردبیل بازگشایی می‌شود

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل گفت: کارگاه‌های آموزش صنایع دستی استان اردبیل بازگشایی می‌شود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، ناصر محمودی، معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل گفت: کلیه مراکز آموزش و کارگاه‌های صنایع دستی طبق پروتکل ابلاغی از سوی معاونت صنایع دستی و هنر‌های سنتی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی از خردادماه با ثبت‌نام هنرآموز فعالیت‌های آموزشی خود را آغاز می‌کنند.

او افزود: بر این اساس تمامی مراکز و آموزشگاه‌های صنایع دستی در بخش خصوصی و دولتی در استان می‌توانند با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی اقدام به بازگشایی و ارائه خدمات کنند.

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل گفت: دستورالعمل بازگشایی این مراکز و کارگاه‌ها به شهرستان‌های استان ابلاغ شده است و انتظار می‌رود تمامی پروتکل‌های ابلاغی از سوی مراکز در سطح استان رعایت شود تا مشکلی در این زمینه نداشته باشیم.

محمودی اردبیل را از استان‌های برجسته در زمینه صنایع دستی با تولید آثار ارزشمند توسط صنعتگران این حوزه برشمرد و تصریح کرد: در سطح استان اردبیل ۶۲ رشته متنوع صنایع دستی فعال بوده و آموزش این رشته‌های در مراکز استان به هنرآموزان و علاقمندان ارائه می‌شود.

او رونق تولیدات صنایع دستی و کیفیت‌بخشی به تولیدات در این حوزه را از اهداف برگزاری دوره‌های آموزشی دانست و افزود: با رونق تولید در این حوزه و حمایت‌های لازم از تولیدکنندگان صنایع دستی می‌توانیم شاهد رونق اشتغال در این بخش باشیم.

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل با اشاره به شعار سال مبنی بر جهش تولید اظهار کرد: با هدف تحقق شعار سال، رونق تولید و اشتغال در حوزه صنایع دستی از اهداف سال ۹۹ در استان به شمار می‌رود که تلاش می‌کنیم با توسعه آموزش زمینه برای ورود هنرجویان به بازار کار را که مستلزم سرمایه‌گذاری بالایی نبوده، فراهم آوریم.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.