۲۶۰۰ مجرم سابقه‌دار در سیستان و بلوچستان نمونه‌گیری ژنتیک شدند

مدیرکل پزشکی قانونی سیستان و بلوچستان گفت: نمونه‌گیری ژنتیک از ۲ هزار و ۶۰۰ زندانی و مجرم سابقه‌دار استان در ۲ سال گذشته انجام شد که اطلاعات ژنتیک آنان در بانک هویت ژنتیک ثبت می‌شود.

دکتر رضا عبدی مدیرکل پزشکی قانونی سیستان و بلوچستان در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ،  اظهار داشت: بانک هویت ژنتیک یک طرح کشوری برای پیشگیری از وقوع جرم و اولویت نخست آن شناسایی مجرمان سابقه‌دار است که در این راستا اطلاعات و کد ژنتیکی افرادی که میزان وقوع جرم در آن‌ها بیشتر است در این سامانه ثبت می‌شود.

او  گفت: براساس آمار‌های موجود، تکرار جرم در برخی زندانیان بیشتر و ممکن است پس از آزادی نیز مرتکب جرم شوند، به همین دلیل از اینگونه افراد نمونه‌گیری و این کد‌های ژنتیکی در بانک مرکزی هویت ژنتیک سراسری ثبت می‌شود.

مدیرکل پزشکی قانونی سیستان و بلوچستان افزود: براساس اطلاعات ثبت شده در بانک ژنتیک هر زمان جرمی اتفاق افتاد با آثار باقی مانده از مجرم در محل وقوع جرم، اگر مجرم سابقه‌دار باشد به سرعت می‌توان او را شناسایی کرد.

او بیان کرد: برخی از آثار باقی مانده از مجرمان در محل وقوع جرم شامل ته سیگار، لکه بزاق، لکه خون و ... بررسی و با اطلاعات ثبت شده در بانک هویت ژنتیک مطابقت داده می‌شود.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار