عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی:

زنجیره‌ای کامل از درمان برای بیماران سرطانی در کشور

بخشنده گفت: هدف اصلی مرکز درمانی سرطان با تکنیک SRS و SBRT این است که بتوانیم یک زنجیره کامل از درمان را برای بیماران سرطانی فراهم کنیم.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، متخصص آنکلوژی و فیزیک پزشکی در نشست خبری معرفی اولین مرکز درمانی سرطان با تکنیک SRS و SBRT در ایران درباره عملکرد این مجموعه اظهار کرد: این پروژه حدود ۷ سال پیش برای بیماران سرطانی در کشور شروع شده است. اما باید بدانید که ما در حوزه توزیع تجهیزات و تشخیص درمانی بیماران سرطانی دچار ۲۰ تا ۲۵ سال عقب افتادگی شده بودیم که خوشبختانه امروزه توانسته‌ایم تا حدودی این مشکل را رفع کنیم.

او در ادامه افزود: مسئله مهم ما معرفی کردن این مرکز به حوزه‌های درمانی است تا مردم مطلع شوند که دیگر نیاز نیست برای درمان سرطان از کشور خارج شوند و هزینه زیادی را بپردازند. در گذشته بیماران برای درمان به کشور‌هایی مانند ترکیه، سنگاپور، امارات مراجعه می‌کردند.

بخشنده گفت: روش درمان جدید سرطان در کشور در واقع به عنوان یک فکر و ایده نو برای اولین بار است که در ایران اجرا می‌شود. هدف اصلی این است که بتوانیم یک زنجیره کامل از درمان، تشخیص و همچنین ایجاد شرایط بازگشت به زندگی را برای بیماران سرطانی فراهم کنیم.

او بیان کرد: در گذشته از لحاظ تجهیزات مدرن و کافی، نداشتن دانش و نیروی انسانی ماهر با مشکلات بسیاری در درمان بیماران سرطانی مواجه می‌شدیم که امروزه مرکز درمانی سرطان با تکنیک SRS و SBRT در کشور توانسته شرایط مناسبی را برای درمان مبتلایان ایجاد کند.

بخشنده تصریح کرد: مرکز درمانی سرطان با تکنیک SRS و SBRT در کشور با این چشم اندازی ایجاد شد که ما بتوانیم تجهیزات به روزی را تهیه کنیم به گونه‌ای که بیمار در سال ۱۳۹۹ برای درمان خود به کشور‌های همسایه رجوع نکنند.

مزایای تکنیک‌های TSRS ,SBR برای درمان سرطان

بخشنده گفت: خوبی‌های تکنیک‌های TSRS ,SBR این است که بیمار در عرض ۵ الی ۱۰ جلسه دوره درمان خود را سپری می‌کند و دیگر نیاز نیست به مدت ۳۰ الی ۳۵ جلسه برای درمان به مراکز مراجعه کنند.

او بیان کرد: هدف اصلی مرکز درمانی سرطان با تکنیک SRS و SBRT در کشور کوتاه کردن جلسات درمانی و تضمین بهبودی بیماران در این مرکز است. ما به اندازه کافی در این مرکز دوز پرتودرمانی را افرایش خواهیم داد تا عوارض درمان برای بافت‌های سالم را کم کنیم.

بخشنده گفت: به بیمارانی که قبلا رادیوتراپی شده اند و مجددا بیماریشان اوج گرفته، این شانس را می‌دهیم که دوباره روی آن‌ها درمان صورت بگیرد.

بخشنده تصریح کرد: توانسته ایم با خطای کمتر از یک میلی متر بیماران سرطانی را درمان کنیم. وجود این خطای کم در واقع نتیجه آزمایش‌های متداول و بررسی‌های مداوم بر روی بیماران بوده است که کمک کرده تا مبتلایان به سرعت بهبود یابند.

او در پایان بیان کرد: یکی از ویژگی‌های مرکز نگین آزادی این است که تمام امکانات رادیوتراپی، سونوگرافی، عکس برداری و موارد مورد نیاز دیگر یک جا در این ساختمان برای درمان بیماران ایجاد شده است، به همین دلیل دیگر نیاز نیست بیماران برای انجام آزمایشگاه‌های لازم به مکان‌های مختلف مراجعه کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار