گسترش همکاری‌های تجاری کره جنوبی و ایران در سایه تحریم‌های آمریکا

وزارت خارجه کره جنوبی از گسترش تجارت‌های بشردوستانه با ایران در سایه تحریم‌های آمریکا خبر داد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری یونهاپ، وزارت خارجه کره جنوبی اعلام کرد این کشور یک تیم میان سازمانی را روز جمعه برای کمک به توسعه تجارت‌های بشردوستانه‌ای که تحریم‌های آمریکا آن‌ها را محدود کرده بود، راه اندازی کرده است.

به نوشته این خبرگزاری، «لی سئونگ هو» معاون وزیر خارجه کره جنوبی در امور اقتصادی، مدیریت جلسه افتتاحیه این تیم که شامل مقاماتی از وزارت دارایی، صنعت، کشاورزی، امور دریایی و نیز آژانس توسعه سرمایه گذاری تجاری کره را شامل می‌شد، بر عهده داشت.

معاون وزیر خارجه کره جنوبی گفت: تجارت بشردوستانه با ایران فرصتی را برای شرکت‌های صادراتی ما در زمانی فراهم می‌کند که تجارت بین المللی بخاطر همه گیری کرونا با کاهش روبرو بوده و این مسأله می‌تواند به معالجه بحران مراقبت درمانی در ایران کمک کند. این در حالی است که کشور ما روابط دوستانه طولانی مدت خود (با ایران) را حفظ کرده است.

وی همچنین گفت: از این رو، نیاز است بطور فعالانه، تجارت بشردوستانه با ایران توسعه یابد.

راه اندازی این تیم میان سازمانی، پس از آن صورت می‌گیرد که کره جنوبی به ایران محموله‌ای دارویی به ارزش ۵۰۰ هزار دلار در ماه گذشته فرستاد. این محموله، نخستین صادرات این کشور در زمینه‌های بشردوستانه به یک کشور خاورمیانه از زمانی است که آمریکا در سال گذشته، تحریم‌های ضد ایران خود را سخت‌تر کرد.

آمریکا در ماه آوریل و بر اساس مجوز کلی شماره ۸-a چراغ سبزی را برای صادرات چنین محصولاتی اعطا کرد. این در حالی است که کره جنوبی نیز به دنبال صادرات «کیت‌های تشخیص کرونا ویروس» و دیگر تجهیزات به ارزش مجموعا ۲ میلیون دلار در اواخر ماه جاری میلادی است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۸ ۱۹ خرداد ۱۳۹۹
به جای این تقلاها برای مراودات با خارجی ها ، بیشتر روی تولید آن کالاها در داخل تقلا کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۶ ۱۸ خرداد ۱۳۹۹
ببخشید پس محصولات ال جی و سامسونگ که جمع کردن از کشورمون چی ؟
یعنی ما همیشه به کسانی که بهمون پشت کردند باید روی خوش نشون بدیم ؟؟
آخرین اخبار