همکاری اوقاف گیلان با مؤسسات قرآنی در راستای تربیت حافظان قرآنی

اوقاف گیلان از مؤسسات قرآنی در راستای تربیت حافظان قرآنی دعوت به همکاری کرد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، محمد مهدی قربانیان ، رئیس اداره امور قرآنی اوقاف گیلان با اشاره به تجربه هشت ساله سازمان اوقاف و امور خیریه در زمینه تربیت حافظان قرآن، گفت: رویکرد جدید سازمان اوقاف و امور خیریه کشور در سال جاری عدم تصدی گری این سازمان در زمینه تربیت حافظان قرآنی است.

او  افزود: بر این اساس  دستور العملی به ادارات کل ابلاغ شده که فعالیت آموزشی در زمینه قرآن در بقاع متبرکه و موقوفات با همکاری مؤسسات قرآنی انجام گیرد.

رئیس اداره امور قرآنی اوقاف گیلان با اشاره به اینکه ۶۰ مؤسسه قرآنی زیر نظر اتحادیه مؤسسات قرآنی در استان وجود دارد، گفت: در همین راستا اداره کل اوقاف و امور خیریه استان گیلان از مؤسسات فعال و توانمند قرآنی گیلان دعوت می شود تا در صورت تمایل برای فعالیت در زمینه تربیت حافظان قرآن کریم با این اداره کل همکاری کنند.

قربانیان افزود: آن دسته از مؤسسات فعال و توانمند علاقه‌مند به این همکاری می‌توانند با حضور در ادارات شهرستانی آمادگی خود را اعلام کنند  ادارات اوقاف و امور خیریه هم می‌توانند فضای بقاع و اماکن متبرکه و یا احیاناً موقوفات قرآنی موجود را در اختیار مؤسسات قرار دهد تا این تعامل شکل بگیرد.

او  در ادامه با اشاره به فعالیت اداره کل اوقاف و امور خیریه استان گیلان در طول سال، گفت: اداره کل اوقاف و امور خیریه گیلان در طول سال با برگزاری مسابقات قرآنی ویژه بزرگسالان و حمایت از مسابقات دانش آموزی و همچنین برگزاری محافل انس با قرآن کریم، جلسات ترتیل خوانی و جز خوانی و جلسات تفسیر قرآن در بقاع و اماکن متبرکه فعالیت مستمر قرآنی دارد.

رئیس اداره امور قرآنی اوقاف گیلان تصریح کرد: اداره کل اوقاف و امور خیریه استان گیلان با قدرت در قالب این برنامه‌ها، فعالیت‌های خود را ادامه خواهد داد.

انتهای  پیام/م.ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.