با حضور وزیر ارتباطات صورت گرفت؛

مراسم رونمایی از دسترسی ۱۰۳۴ روستا به شبکه ملی اطلاعات

در راستای تحقق شعار «دسترسی همگانی»، بیش از ۱۰۰۰ روستای دیگر کشور نیز به شبکه ملی اطلاعات ایران متصل شدند.

مراسم رونمایی از دسترسی ۱۰۳۴ روستا به شبکه ملی اطلاعات

به گزارش خبرنگار حوزه دنیای ارتباطات گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، نشست آیین «بهره‌برداری از توسعه خدمات دیجیتال ایرانسل»، صبح امروز مورخ شنبه ۲۴ خردادماه، با حضور وزیر ارتباطات و به میزبانی شرکت ایرانسل برگزار شد. 

در این مراسم در مجموع ۱۰۳۴ روستا با سرمایه ۳۰۴ میلیارد و ۱۵۰ میلیون تومان به شبکه ملی اطلاعات متصل شدند که استان‌های کردستان، سیستان و بلوچستان و خراسان رضوی صدر جدول دسترسی به شبکه ارتباطی را در میان استان‌های کشور به خود اختصاص دادند.

بیژن عباسی آرند مدیرعامل شرکت ایرانسل در ابتدای این مراسم ضمن خیر مقدم به وزیر ارتباطات، گفت: ما با گذر از نسل دوم تلفن همراه به نسل‌های بعد رسیدیم و از یک net fuor peravedr در لایه های مختلف به نسل سه ارتقا پیدا کردیم و در نسل چهارم فناوری ، ایرانسل به یک پلتفرم peravedr تبدیل شده است و در سطوح مختلف به سرویس‌دهی مختلف رسیده و توسعه چشمگیری در تجارت جدید جهانی دست پیدا کرده است.

وی ادامه داد: ما فکر می‌کنیم که در 5G اپراتور به سطحی بالاتر رسیده است و ظرفیت های جدیدی را برای مشتریان خود فراهم خواهد کرد.

مدیرعامل شرکت مخابرات در پایان صحبت‌های خود بیان کرد: سرویس های دیجیتالی که مجموعه ایرانسل در حوزه های سرگرمی، آموزش ، اینترنت اشیا و ... برای مشتریان خود فراهم کرده است و بیش از 94 درصد چنل فروش ایرانسل به صورت دیجیتال انجام می‌شود.

عباسی آرند عنوان کرد: در بحث سرمایه گذاری و کارآفرینی ما برنامه کاربردی «چارخانه »که یک APP STOR مناسب است راه اندازی شده و ایرانسل سرمایه‌گذار آن بوده است.

وی توضیحاتی را درباره وضعیت اینترنت روستایی کشور ارائه کرد و گفت: نزدیک به ۱۸ هزار روستا به اینترنت 4G ایرانسل متصل هستند و بیش از ۹۳۰ روستا به شبکه ایرانسل ,WG شدند و بیش از ۶۱۷ هزار روستا به شبکه رومینگ ایرانسل متصل شد‌ه‌اند.


بیشتر بخوانید


گفتنی است؛ وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برای تحقق شعار «دسترسی همگانی» و بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام‌گرفته تا پایان سال جاری تمامی روستاهای بالای ۲۰ خانوار کشور را به شبکه ارتباطی پهن باند کشور متصل می‌کند.

محمد امید معاون توسعه روستایی ریاست جمهوری در ادامه برنامه گفت: دولت یازدهم و دوازدهم نشان داده است که سهم روستاها از شبکه ملی اطلاعات از زیر سی درصد به بالای ۹۰ درصد رسیده است و این مرهون تلاش خانواده بزرگ ارتباطات کشور هستیم و مجموعه خلاق ایرانسل هم در این مسیر همراه وزارت ارتباطات بوده و امروز شاهد سعی و ایده‌های اجرایی شده شرکت ایرانسل هستیم.

وی ادامه داد: ما کارهایی زیادی را در روستاها انجام داده‌ایم، اما یکی از تأثیرگذارترین بحث شبکه ملی اطلاعات است. همچنین در همین دولت، در عرصه‌های گاز رسانی، آب و فاضلاب و ... فعالیت خوبی داشتیم و تسهیلات ارزان قیمت خوبی تا امروز در اختیار روستاها رقم خورده است.

معاون توسعه روستایی ریاست جمهوری به رشد توسعه در بومگردی کشور اشاره کرد و گفت: بومگردی روستاها قبل از دولت دوازدهم ۲۰۰ روستا بوده است، اما امروز به دو هزار و ۲۰۰ رسیده است و این رشد چشمگیر روستاهای کشور ما را در این دولت نشان می‌دهد.

امید در پایان یادآور شد: این نوید را به روستاییان می‌دهم، اتفاقاتی که در عرصه روستاهای کشور رخ داده است، قطعاً می‌تواند مهاجرت معکوس مردم را به روستاها را رقم بزند و ما تا امروز تحول بسیاری را در دهداری‌ها و روستاهای کشور داشته‌ایم.

محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، ضمن عرض تبریک برای برقراری ارتباط روستا‌های کشور به شبکه ملی اطلاعات ایران، گفت: با توجه به عزمی که اپراتور‌های ارتباطی در برقراری ارتباطات دارند، توجه و تلاش‌های لازم انجام شده است و تمام سعی خود را می‌کنیم که تمام روستا‌های بالای ۲۰ خانوار به شبکه ملی اطلاعات وصل شوند.

در ادامه صحبت‌های آذری جهرمی، روستای شه‌نیز کهگیلویه و بویراحمد به شبکه ملی اطلاعات متصل شد و پس از آن ویدئوی از معرفی روستای گلانه از خطه کردستان برای حضار به نمایش درآمد.

آذری جهرمی در ادامه سفر اینترنتی به استان کردستان، و افتتاح دیگر پروژه اتصال به شبکه ملی اطلاعات روستای گلانه، استان کردستان، درباره طرح‌های ارائه شده توسط نماینده استان کردستان، گفت: انتظار ما این است که تمام طرح‌های ارائه شده به زودی اجرایی شود و پس از تأمین اعتبارات به نتیجه مطلوبی در استان کردستان برسیم.

جهرمی در ادامه صحبت‌هایش یادآور شد: در برنامه ششم توسعه دولت متکلف شده است که تا پایان سال اجرای برنامه ۹۰ درصد روستاهای بالای ۲۰ خانوار را به شبکه ملی اطلاعات متصل کند و تمام تلاش ما بر این محور است که این اتصال به صورت صددرصدی انجام شود.

وی در ادامه با اشاره به تلاش‌های شرکت ایرانسل برای اتصال به شبکه ملی اطلاعات، بیان کرد: بسیاری از این مناطقی که امروز به شبکه ملی اطلاعات وصل شدند، مناطق صعب‌العبوری بود که با تلاش‌های استانداری و نمایندگان و همکاران ما صورت گرفت، بردن خدمات به این مناطق کار دشواری نیست، ولی رساندن ظرفیت ۹۰ درصدی به ۱۰۰ درصدی کار سخت و پرزحمتی است که با مدد و همدلی تمام تیم‌های اجرایی به آن خواهیم رسید.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات عنوان کرد: نتیجه این کار رسیدن به عدالت ارتباطی است که در بستر عدالت اجتماعی بهره می‌گیرد. ما در شیوع ویروس کرونا شاهد این بودیم که آموزش و خیلی دیگر از اتفاقات کشور تحت اینترنت و فضای مجازی انجام شد و همه این موارد اهمیت دو چندان شبکه ملی اطلاعات را نشان می‌دهد.

آذری جهرمی در پایان یادآور شد: من مجددا از همکاران مجموعه شرکت ایرانسل و سهامدارانشان تشکر می‌کنم، چراکه ما همه در مسیر رسیدن به اقتصاد دیجیتال تلاش می‌کنیم، تا زندگی مردم را راحت کنیم و شفافیت بیشتری به وجود بیاید.
ایرانسل انصافاً در مسیر تحول دیجیتال پیشتاز بوده و در کلاس رقابت با دیگر اپراتورها اولویت اول را داشته و میدان را برای همه به ویژه جوانان و شرکت‌های استارت‌آپ‌ها باز کرده است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود: باید ببینیم که بزرگ‌ترین اپراتور دیجیتال ایران (ایرانسل) در یک ماه می‌تواند به انقلاب تولید محتوا در کشور برسد یا نه؟! ما هم با همان رویکرد ضد انحصارگرانه از شما حمایت می‌کنیم. من پیشنهاد می‌کنم برای حفاظت از کودکان و نوجوانان در فضای مجازی نگاهی به رسیدن به فضایی امن برای این گروه سنی داشته باشید، همان‌طور که ما وارد عرصه تولید محتوا شدیم، شما هم برای تولید محتوای سالم برای کودکان و نوجوانان دست به کار شوید.

وی در ادامه با اشاره به سفری که به شیراز داشت، گلایه یکی از شهروندان استان شیراز را بیان کرد و گفت: چندی پیش در سفری که به شیراز داشتم یکی از شهروندان از ارتباط کودکان و نوجوانان به فضای مجازی گلایه داشت، آنجا متوجه شدم که بسیاری از مردم و والدین ما از اقدامات و خدمات ما ویژه کودکان و نوجوانان آگاه نیستند، این فضا می‌طلبد که شما اقدامات ویژه خود را برای خانواده‌ها ارائه دهید و والدین را آگاه کنید و بسته ویژه‌ای را به آن‌ها ارائه دهید.

آذری جهرمی خطاب به شرکت ایرانسل پیشنهاد داد و گفت: شما می‌توانید به عیدانه این افتتاح و طرح‌ها، طی پیامک‌های اینترنتی یک یا دو گیگابایت اینترنت رایگان به مردم این مناطق اینترنت رایگان بدهید.

وزیر ارتباطات در پایان این مراسم، نوید این را داد که تا چند هفته آینده خبری خوب پیرامون کسب‌وکار‌های اینترنتی برای مردم خواهیم داشت.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
علیرضا
۱۹:۰۱ ۲۵ خرداد ۱۳۹۹
با سلام اینها همه تبلیغ تو خالی هست
امروز پیام اومد روستای شما به شبکه ملی اطلاعات پیوست اما خبری نیست که نیست. روستای لای خرمی شهرستان استهبان فارس.
جهت آگاهی جناب وزیر محترم ارتباطات و مدیر عامل محترم ایرانسل