جشن عروسی در استان مرکزی ۴۰ نفر را کرونایی کرد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی از ابتلای ۴۰ نفر از میهمانان جشن عروسی در استان مرکزی به ویروس کروناخبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، سید محمد جمالیان، رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی در حاشیه نشست قرارگاه پدافند زیستی استان از ابتلای ۴۰ نفر از میهمانان جشن عروسی در استان مرکزی به ویروس کروناخبر داد.

جمالیان افزود: این جشن هفته گذشته دریکی از شهرستان‌های استان مرکزی برگزار شده و میهمانان به علت بی توجهی به دستورالعمل‌های بهداشتی، به کووید ۱۹ مبتلا شدند و کار درمان آنان در جریان است.

او اضافه کرد: فعالیت تالار‌ها در استان مرکزی ممنوع است، اما برخی بدون توجه به موازین بهداشتی و دور از چشم بازرسان در منازل جشن برپا می‌کنند و دامنه گسترش بیماری را توسعه می‌دهند وبنابراین به همه مردم توصیه می‌کنیم همچنان فاصله اجتماعی را رعایت کنند و از حضور در مکان‌های شلوغ پرهیز کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی بیان کرد: این روز‌ها شاهد تردد ماشین‌های عروس در سطح شهر هستیم که این بی توجهی باعث می‌شود مردم با حضور در تجمع‌ها به سرعت به ویروس مبتلا شوند

او با بیان اینکه اکنون فقط ۳۰ تا ۳۵ درصد از مردم استان مرکزی پروتکل‌های بهداشتی شیوع ویروس کرونا را رعایت می‌کنند ادامه داد: این در حالی است که مردم استان در آغاز شیوع بیماری، شیوه‌نامه بهداشتی را تا ۸۵ درصد رعایت می‌کردند که از این میزان رعایت ۷۳ درصدی در کشور بیشتر بود.

جمالیان با اشاره به اینکه مردم استان مرکزی رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی را رها کرده‌اند تصریح کرد: این بی توجهی نتایج زیانباری به همراه دارد و ممکن است موجب پیک دوباره شیوع ویروس و گسترش بیماری کووید ۱۹ در استان شود.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.