اردبیل میزبان برگزاری جشنواره مطبوعات شمال غرب کشور

معاون مطبوعاتی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل گفت: جشنواره مطبوعاتی و پایگاه‌های خبری شمال غرب کشور به میزبانی استان اردبیل برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل،  توحید بلورساز، معاون مطبوعاتی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل گفت: این جشنواره با حضور ۴ استان آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی و زنجان به میزبانی استان اردبیل در مرحله دریافت آثار از اصحاب رسانه و مطبوعات است و تا کنون ۳۰۰ اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال شده که پس از داوری توسط داوران کشوری در تهران منتخبین این دوره از جشنواره در مردادماه اعلام و از آنان تجلیل به عمل خواهد آمد.

او افزود: دریافت آثار در این جشنواره تا تاریخ ۷ تیرماه ادامه داشته و علاقه مندان می‌توانند آثار خود را به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.

معاون مطبوعاتی و اطلاع رسانی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین از برگزاری انتخابات خانه مطبوعات استان خبر داد و گفت: ۲۶ خرداد ماه اسامی نامزدهای انتخاباتی خانه مطبوعات از طرف معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اعلام خواهد شد.

بلورساز از شرکت ۱۷ نفر به عنوان نامزد انتخابات اعضای هیئت مدیره و بازرسان خانه مطبوعات استان خبر داد و افزود: از این ۱۷ نفر ۶ نفر از طرف مدیر مسئولان، ۴ نفر از طرف خبرنگاران، ۲ نفر از طرف سرپرستی روزنامه‌های سراسری، ۲ نفر از طرف خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری سراسری و ۳ نفر نیز برای بازرسی نامزد شده‌اند.

او تصریح کرد: در مجموع ۳۰ نفر در این انتخابات به عنوان نامزد ثبت نام کرده بودند که برخی افراد انصراف داده و تعدادی نیز طی بررسی‌های به عمل آمده موفق به اخذ صلاحیت نشدند و گفتنی است این انتخابات همزمان با ۱۷ استان کشور برگزار خواهد شد.

معاون مطبوعاتی و اطلاع رسانی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزاری کارگاه‌های آموزشی و دوره‌های تخصصی در زمینه رسانه‌ها را مهم دانست و افزود: رسانه به عنوان رکن چهارم دموکراسی دارای جایگاه فاخری در دنیا است لذا فعالیت در رسانه بدون آموزش مقدور نخواهد بود که در این راستا خانه مطبوعات با تشویق و ترغیب جوانان در مطبوعات و رسانه و افزایش اعضای مطبوعاتی استان می‌تواند خلاءهای موجود در بحث رسانه استان را پر کرده و به ارتقای کیفی این مسئله پردازد.

انتهای پیام/ع

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.