پلمب ۱۵ حلقه چاه غیرمجاز در پنج نقطه فارس

مدیر دفتر حفاظت و بهره برداری منابع آب‌های زیر زمینی شرکت آب منطقه‌ای فارس از پلمب ۱۵ حلقه چاه غیرمجاز در یک هفته اخیر در استان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، علی اکبر بازیار گفت: ۱۵ حلقه چاه غیرمجاز در پنج نقطه  فارس توسط گروه‌های گشت و بازرسی آب منطقه‌ای فارس پر و مسلوب المنفعه شدند.

او افزود: گروه‌های گشت و بازرسی آب منطقه‌ای فارس حین گشت زنی در طی هفته اخیر متوجه فعالیت هفت حلقه چاه غیرمجاز در مرودشت، سه حلقه در شیراز، سه حلقه در سپیدان و بیضا، یک حلقه در استهبان و یک حلقه در نی ریز شدند.

بازیار ادامه داد: عملیات پر و مسلوب المنفعه شده این تعداد حلقه چاه غیرمجاز با هماهنگی دستگاه قضایی و همکاری نیروی انتظامی انجام و طی آن همچنین ادوات و دستگاه‌های حفاری متخلفان طبق قانون توقیف شد.

مدیر دفتر حفاظت و بهره برداری منابع آب‌های زیر زمینی شرکت آب منطقه‌ای فارس تاکید کرد: حفر و فعالیت چاه غیرمجاز جرم محسوب می‌شود و حفاران با برخورد‌های جدی دستگاه قضایی روبرو می‌شوند.

بازیار با ابراز تاسف از وجود حدود ۱۵ هزار حلقه چاه غیرمجاز در استان ابراز کرد: این چاه‌ها سالانه در حال مکیدن میلیارد‌ها مترمکعب از آب‌های زیرزمینی استان هستند. این چاه‌ها در نوبت پُر شدن قرار دارند و با اجرای طرح تعادل بخشی منابع آب همه چاه‌های غیر مجاز پر می‌شوند.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار