با هدف افزایش نمونه گیری؛

راه اندازی دو مرکز نمونه گیری کرونا در بیرجند

دو مرکز نمونه گیری کرونا به مراکز سرپایی تست کرونا در بیرجند اضافه شد.

راه اندازی دو مرکز نمونه گیری کرونا در بیرجندهدایتی فرد معاون مرکز بهداشت شهرستان بیرجند در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ، گفت: هم اکنون تنها در مرکز نمونه گیری کرونا، روبروی مرکز بهداشت بیرجند از افراد مشکوک، آزمایش کرونا گرفته می‌شود که جوابگوی نیاز مراجعان نیست.

او افزود: در این مرکز روزانه ۴۰ تا ۵۰ آزمایش برای افراد مشکوک ارجاع شده از مطب پزشکان، بیمارستان‌ها و مراکز خدمات جامع سلامت گرفته می‌شود که با هدف دسترسی آسان مردم، دو مرکز دیگر نیز در مراکز خدمات جامع سلامت مهر شهر و جوادیه بیرجند راه اندازی شده است.

هدایتی فرد بیان کرد: نوبت دهی آزمایش کرونا در بیرجند به صورت اینترنتی است تا از تجمع افراد مشکوک و معطلی آنان برای گرفتن تست جلوگیری شود.

معاون مرکز بهداشت شهرستان بیرجند، تصریح کرد: آزمایشگاه ویروس شناسی مرکز بهداشت بیرجند علاوه بر پوشش جمعیت این شهرستان، نمونه‌های کرونای سایر شهرستان‌ها را هم پیش از ارسال به آزمایشگاه ویروس شناسی بیمارستان ولیعصر بیرجند، بررسی می‌کند تا مشخص شود نمونه گیری‌ها درست گرفته شده باشند.

او با اشاره به ابتلای ۲۰ نفر به کرونا در شهرستان بیرجند در ۲۴ خرداد، ادامه داد: تیم‌های بهداشتی به منازل تک تک این بیماران مراجعه و اقدام به گند زدایی رایگان اتاق ها، راهروها، سرویس‌های بهداشتی و حیاط منزل کردند.

هدایتی فرد با بیان اینکه ۳۵ درصد جمعیت خراسان جنوبی معادل ۲۷۸ هزار و ۱۱۱ نفر زیر پوشش خدمات مرکز بهداشت شهرستان بیرجند قرار دارند، گفت: از ابتدای شیوع کرونا ۳ هزار و ۱۳۲ نمونه گیری از افراد مشکوک به کرونا در این شهرستان انجام شده که ۳۲۷ مبتلا شناسایی و از این تعداد ۳۰۷ نفر بهبود یافته اند.


بیشتر بخوانید


مرکز بهداشت شهرستان بیرجند هم اکنون ۱۸ مرکز خدمات جامع سلامت، ۲۵ پایگاه سلامت و ۳۷ خانه بهداشت روستایی دارد که ۹۳ مراقب سلامت، خدمات بهداشتی را به مردم ارایه می‌دهند.

انتهای پیام/ ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.