گرما زدگی ۱۷ شهروند ریگانی

فرماندار ریگان گفت:گرمای بالای ۵۰ درجه در شهرستان ریگان ۱۷ نفر از اهالی ریگان را گرما زده و راهی درمانگاه ها کرد.

امین باقری،فرماندار ریگان در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، گرمای شدید طی دو روز در این شهرستان کویری اهالی این شهرستان را خانه نشین کرده است.

او با اشاره به اینکه ۱۵۰ روستای شهرستان در حاشیه کانون بحران فرسایش بادی و گرد و غبار قرار دارند بیان داشت: به دلیل هجوم شن‌های روان وداغ بودن شن‌ها اهالی این روستا‌ها در منازل خود حبس شده اند.

فرماندار ریگان گرمای این شهرستان را طی دو روز بی سابقه برشمرد وافزود: در بعضی از نقاط شهرستان گرمای هوا به ۵۲ درجه نیز افزایش یافته است.

باقری با اشاره به اینکه فصل خوشه بندی در نخلستان‌های شهرستان ریگان آغاز شده است بیان داشت: گرمای هوا مشکلاتی را برای کشاورزان ریگانی به وجود آورده است.

او با اشاره به افت ولتاز برق در بعضی از نقاط شهرستان گفت: گرمای هوا وقطعی برق بر مشکلات اهالی این شهرستان افزوده است.

فرماندار ریگان با توجه به احداث پست فوق توزیع برق در شهرستان ریگان خواستار تسریع در ساخت این پست در شهرستان جهت افت ولتاز برق در این شهرستان شد .

باقری وضعیت شهرستان را با توجه به افزایش دما بحرانی برشمرد و از کشاورزان ونخلداران ریگانی خواست شاخ وبرگ درختان خود را در بیرون از نخلستان‌های خود آتش بزنند تا شاهد آتش سوزی در نخلستان‌های این شهرستان نباشیم.

اوعنوان کرد: تمامی مراکز بهداشتی درمانی، بیمارستان، خانه‌های بهداشت در روستا‌ها در حالت آماده باش قرار دارند.

شهرستان ریگان به دلیل کویری بودن وکانون بحران فرسایش بادی از جمله شهرستان‌هایی است که تابستانی داغ را همه ساله تجربه می‌کند.

ریگان تا مرکز استان ۲۸۵ کیلومتر فاصله دارد.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار