زمانی که گرمازده شدیم چه کنیم؟

کارشناس تغذیه بیمارستان شفا درباره گرمازدگی توصیه هایی را ارائه کرد.

هنگامه مهدوی نیا، کارشناس تغذیه بیمارستان شفا در گفت و گو با راه های درمان    خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، با بیان اینکه گرمازدگی اختلالی جدی است که با ورود به فصل تابستان، بیشتر مردم با آن روبه رو خواهند شد، گفت: اختلالی همچون گرمازدگی که در آن بدن، توانایی خود را در تنظیم دما از طریق تعریق از دست می‌دهد جدی است و اگر بدن آب داشته باشد، از راه تعریق بدن، دمای زیاد را کاهش می دهد.

 او با اشاره به اینکه با نوشیدن آب در روز می‌توان، احتمال گرمازدگی را کاهش داد، افزود: نوشیدن حدود ۸ لیوان مایعات در روز توصیه می‌شود.

 مهدوی نیا بیان کرد: استفاده از شربت خاکشیر و تخم شربتی برای کاهش گرمازدگی مفید است؛ البته برای افرادیکه به این مواد غذایی حساسیت دارند به هیچ وجه توصیه نمی‌شود.

او تصریح کرد: برای پیشگیری و درمان گرمازدگی، استفاده از میوه ها و سبزیجات آبدار، مانند هندوانه، طالبی، کاهو، خیار و کرفس موثر است.

کارشناس تغذیه بیمارستان شفا برای فردی که دچار گرمازدگی شده اند، توصیه کرد: از مصرف مایعات خیلی سرد پرهیز کنند؛ چرا که بعد از استفاده می‌تواند موجب اختلالاتی در بدن شود.

 او بیان داشت: مصرف شیر و لبنیات کم چرب، مانند دوغ کم نمک، می‌تواند در بهبود گرمازدگی شخص کمک کند.

 مهدوی نیا با بیان اینکه مصرف غذا‌های شور و پرچرب، غذا‌های حاوی کافئین، مانند: نوشابه گازدار و نوشیدنی‌های بسیار شیرین برای فردی که دچار گرمازدگی شده، حتما باید محدود شود، افزود: این افراد می توانند در آب مصرفی خود از چند قطره لیمو ترش تازه استفاده کرد تا گرمازدگیشان را کاهش دهند.

انتهای پیام/ م 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار