نماینده، ولی فقیه در استان:

هنر فاخر لرستان نیازمند توجه بیشتر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است

نماینده، ولی فقیه در لرستان گفت: هنر فاخر این استان نیازمند توجه بیشتر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان،  نماینده، ولی فقیه در لرستان گفت: هنر فاخر این استان نیازمند توجه بیشتر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.

حجت‌الاسلام والمسلمین سید احمدرضا شاهرخی در دیدار با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، لرستان را مرکز مهم فرهنگی و اندیشه اسلامی و نامورانی در عرصه هنر فاخر اسلامی معرفی کرد و افزود: وجود ده‌ها مرکز فعالیت‌های قرآنی، انجمن‌های علمی، ادبی و تربیتی آقایان و بانوان و همچنین مرکز کانون فرهنگ و ادب در خرم‌آباد و سایر شهرستان‌های لرستان آینده امیدبخشی را رقم می‌زند که نیازمند حمایت‌های کوتاه مدت، میان مدت و چندین ساله وزارت فرهنک و ارشاد اسلامی دارد.

او  افزود: در لرستان مراکز مهم و تاریخی کم‌نظیری همچون قلعه فلک‌الافلاک وجود دارد که به همراه آداب و رسوم کهنی که برخاسته از روح ایمان، غیرت، جوانمردی، شجاعت و صداقت است که در تلفیق با پایبندی و التزام مردم ولایی این استان به احکام شرعی درخشندگی صد چندانی پیدا کرده و قابل ارائه به همه نسل‌ها است.

نماینده، ولی فقیه در لرستان عنوان کرد: رزم دلاور مردان شجاع لرستانی در جنگ هشت ساله و در دفاع از حرم ائمه (ع) در همیشه تاریخ ثبت و ضبط شده که می‌تواند در قالب رمان، تئاتر، نمایشنامه و سایر هنر‌های فاخر و ارزشمند قابل ارائه باشد.

شاهرخی گفت: در این استان پس از پیروزی انقلاب اسلامی در همه شاخه‌های هنر فاخر اسلامی از قبیل شعر، ادب، تئاتر و نمایشنامه و تالیف کتاب با موضوع فرهنگ، آداب و رسوم و همچنین دلبستگی مردم لرستان به دین آثار گران‌بهایی تالیف و عرضه شده که نیازمند توجه بیشتر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.

در این دیدار وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ضمن تقدیر و تشکر از فعالیت‌های شش ماهه نماینده، ولی فقیه در لرستان از فرهنگ کهن و پایبندی مردم و نام‌آوران و برجستگان علمی، فرهنگی و ملی لرستان یاد کرد و مقرر شد که معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی طی نشست‌هایی که در تهران و خرم‌آباد به عمل می‌آورند، درباره موارد مطرح شده از طرف نماینده، ولی فقیه در لرستان را مطالعه و بررسی و همکاری‌های لازم در اجرای آن‌ها صورت پذیرد.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار