قرنطینه هیچ تاثیری بر افزایش طلاق در یزد نداشت

رئیس کل دادگستری یزد گفت: در دوماهه ابتدای پارسال ۲۱۹ طلاق توافقی در یزد ثبت شده که امسال این تعداد به ۱۶۵ مورد رسید.

طلاقبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، دهشیری رئیس کل دادگستری یزد در نشست با خبرنگاران استان با بیان اینکه دوران قرنطینه هیچ تاثیری بر افزایش آمار طلاق در یزد نداشت گفت: دوماهه ابتدای پارسال ۲۱۹ طلاق توافقی در یزد ثبت شده که امسال این تعداد به ۱۶۵ مورد رسید.

او  افزود: استان یزد رتبه سوم کشوری در برگزاری کارگاه‌ها و کلاس‌های سبک زندگی اسلامی را داراست.

دهشیری با اشاره به حمل اتباع بیگانه و اقامت غیر مجاز دادن به آن‌ها در یزد تصریح کرد: هنوز قانون مشخصی برای این موضوع وحود ندارد، اما قاچاق بر‌ها تحت تعقیب قرار می‌گیرند و تاکنون بیش از ۳۰۰ نفر متخلف دستگیر شدند.

رئیس کل دادگستری یزد خبرداد: به زودی کلیه معاملات املاک در قالب سند تعهد بیع به صورت رسمی در دفاتر اسناد رسمی تنظیم می‌شود و بنگاه‌های املاک باید از تنظیم قولنامه خود داری کنند.

او با بیان اینکه هدف اصلی ما ممانعت از تعطیلی واحد‌های تولیدی است اضافه کرد: ۹۳ درخواست و دعوا از طرف تولیدی‌ها و صنایع به دبیرخانه ارسال شد که ۳۲ مورد حل و ۲۸ مورد در حال رسیدگی است.

دهشیری با اشاره به نقش پر رنگ شورا‌های حل اختلاف در رسیدگی به پرونده‌های معوق گفت: سال گذشته ۷۰۳ پرونده معوقه به شورا‌ها رسیده بود که رسیدگی شد و امسال ۳۰۰ پرونده به این شورا‌ها رسید.

رئیس کل دادگستری یزد از اجرای طرح قاضی معین در یزد خبر داد و افزود: در این طرحدقاضی‌های جوان با شروع کار قضاوت یک قاضی با سابقه را به عنوان قاضی معین انتخاب می‌کنند تا در مشکلات حقوقی و حل پرونده‌ها از آن‌ها مشورت بگیرند.

انتهای پیام/ غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.